ساخت تصفیه‌خانه در کشورهای جنوب خلیج فارس/ قابلیت ساخت نیروگاه در ونزوئلا



رئیس مرکز بین‌المللی و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیرو با اشاره به تقاضای کشورهای دیگر برای احداث تصفیه‌خانه از سوی ایران، گفت: برای احداث تصفیه‌خانه در کشورهای دیگر درخواست‌های خیلی زیادی را داشتیم، در چند کشور در جنوب خلیج فارس، برخی از شهرهای عراق و دو کشور در آسیای میانه شرکت‌های ایرانی تصفیه‌خانه احداث کرده‌اند.

محمدعلی فرحناکیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های توسعه آب شیرین‌کن در کشورهای دیگر، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های ایرانی به صورت پیمانکاری در جنوب خلیج فارس کار شیرین سازی آب دریا را انجام می‌دهند، به‌طور نمونه یکی از شرکت های ایرانی در یکی از کشورهای ثروتمند جنوب خلیج فارس در این زمینه کار کرده است.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در حوزه ساخت تجهیزات آب و برق، گفت: قابلیت شرکت‌ها در زمینه مهندسی، تامین تجهیزات و احداث تاسیسات بسیار بالا است و حتما در این زمینه ها کار می کنند.

قابلیت ساخت نیروگاه در ونزوئلا

رئیس مرکز بین‌المللی و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیرو با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی ایران در حوزه نیروگاه‌سازی در کشور ونزوئلا، گفت: همانطور که در داخل کشور توانایی ساخت انواع نیروگاه آبی، گازی و سیکل ترکیبی را داریم به راحتی می‌توانیم در کشورهای دیگر نیز چنین پروژه‌هایی را احداث کنیم.

فرحناکیان با بیان اینکه توانایی بالایی در ایران در این حوزه وجود دارد، گفت: مذاکراتی با ونزوئلا در این راستا صورت گرفته و امیدواریم که مذاکرات به نتیجه برسد.

مذاکره با روس ها برای تبادل دانش و تجهیزات

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با روسیه برای توسعه همکاری‌ها در حوزه آب و برق، اظهار کرد: مذاکراتی با مقامات کشور روسیه انجام شده تا هر دو طرف از کمک یکدیگر استفاده کنند امیدواریم که به نقطه عمل هم برسد.

رئیس مرکز بین‌المللی و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیرو با اشاره به محور مذاکرات صورت گرفته با این کشور، گفت: در تمام بخش‌ها من جمله تبادل دانش و تجهیزات صحبت‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا