سازمان ملل: اسرائیل ۲۲ ساختمان فلسطینیان را تخریب یا مصادره کرد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، در گزارش دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد آمده است: مقام های اسرائیلی ۲۲ ساختمان متعلق به فلسطینی ها را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب یا مصادره کرده است. بر اساس این گزارش، این اقدام مقام های صهیونیستی باعث اخراج ۱۳ نفر و آسیب به

کد خبر : 6227
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 7:04
سازمان ملل: اسرائیل ۲۲ ساختمان فلسطینیان را تخریب یا مصادره کرد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، در گزارش دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد آمده است: مقام های اسرائیلی ۲۲ ساختمان متعلق به فلسطینی ها را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب یا مصادره کرده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام مقام های صهیونیستی باعث اخراج ۱۳ نفر و آسیب به کسب و کار و معیشت ۱۴۰۰ نفر شده است.

این گزارش می افزاید، مقام های صهیونیستی با مصادره بخشی از مدرسه کودکان فلسطینی که با حمایت مالی بین المللی در منطقه حمامات المالح در دره اردن ساخت شده، به تحصیل ۵۰ دانش آموز آسیب زده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد افزوده است که محروم کردن مردم شمال کرانه باختری از آب آشامیدنی سالم و آب کشاورزی شرایط را برای آن ها در این منطقه سخت و غیر قابل تحمل کرده است.

این در حالی است که همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و به رغم مخالفت هیات های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه سه شنبه به وقت محلی، ۶ قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرد.

این قطعنامه ها ‌ اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین و کاربرد زور علیه شهروندان فلسطینی بویژه ساکنان نوار غزه که منجر به کشته و زخمی غیرنظامیان شده و نیز شهرک سازی در سرزمین های اشغالی از جمله در بیت المقدس شرقی و جولان اشغالی را محکوم کردند.

در این قطعنامه ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمینهای اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است.

برچسب ها :

ناموجود