سخنگوی دانشگاه آزاد: «تجمع بدون اجازه» ممنوع / کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ،سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه محیط عقلانی و به دور از رفتار خارج از شئون است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی زمینه بروز عقائد و نظرات در فضای مناسب را ایجاد کرده است. دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی، با اشاره

کد خبر : 64041
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اکتبر 2022 - 21:01
سخنگوی دانشگاه آزاد: «تجمع بدون اجازه» ممنوع / کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ،سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه محیط عقلانی و به دور از رفتار خارج از شئون است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی زمینه بروز عقائد و نظرات در فضای مناسب را ایجاد کرده است.

دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی، با اشاره به مطالبه خانواده‌ها و دانشجویان این دانشگاه برای برقراری فضای آرام آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر عده قلیلی با ایجاد نا آرامی در فضای دانشگاه، موجب نگرانی دیگر دانشجویان و خانواده‌های آنها شده‌اند و این امر باعث شده مطالبه اصلی دانشجویان و خانواده‌ها، برقراری آرامش و امنیت در محیط دانشگاه‌ها و ایجاد فضای مناسب جهت بهره‌گیری از ظرفیت آموزشی دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان و خانواده‌های آنها انتظار تأمین حق یادگیری و عدم اختلال در نظام آموزشی را دارند؛ لذا دانشگاه آزاد اسلامی پس از مدارای فراوان با دانشجویان مخل آرامش دانشگاه، بر خود لازم می‌داند که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، از هرگونه تجمع بدون اجازه از راهکارهای قانونی جلوگیری کرده و متخلفان را به کمیته انضباطی معرفی کند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از اکثریت دانشجویان و اساتید که از ابتدای سال تحصیلی با حضور مجدانه در کلاس‌ها، فضای بسیار مناسبی را در دانشگاه شکل دادند، تصریح کرد: متأسفانه عده قلیل از دانشجویان در تعداد کمی از واحدهای دانشگاهی نسبت به برهم زدن نظم دانشگاه مبادرت نموده و در مقابل این رفتار دانشگاه آزاد اسلامی سعی داشته با ملایمت و از طریق گفت وگوی مسالمت‌آمیز با دانشجویان متخلف، آنها را متوجه لزوم رعایت قانون و رفتار قانون‌مند در محیط دانشگاه کند. با توجه به ادامه‌دار شدن مزاحمت این افراد در برخی دانشگاه‌ها، تأکید می‌شود از این پس با دانشجویان متخلف مطابق «شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی» برخورد خواهد شد.

دکتر قربانی گلشن‌آبادی خاطرنشان کرد: این شیوه‌نامه، هرگونه تجمع همراه با رفتار توهین‌آمیز و فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک را دور از شأن دانشجو دانسته و به منظور تنبیه متخلفان، حداقل یک ترم تحصیلی محرومیت از تحصیل تا حداکثر اخراج دائم از دانشگاه، در نظر گرفته است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بدیهی است دسترسی این دانشجویان به سامانه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه قطع و آنان به کمیته انضباطی ارجاع داده شده تا در این کمیته به رفتار آنها رسیدگی شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه محیطی عقلانی و به دور از رفتار خارج از شئون است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم شرایط کرونایی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دو سال گذشته زمینه بروز عقائد و نظرات در فضای مناسب را فراهم آورده و این مهم در سال جاری نیز از سوی معاونت‌های فرهنگی دانشجویی و مشارکت فعال دانشجویان دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برچسب ها :

ناموجود