سردار صفوی: دین اسلام تا سال ۲۰۵۰ دین اول جهان از نظر جمعیت خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تسنیم: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی-غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است. سیدیحیی صفوی در آیین رونمایی از کتاب « ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» که در سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و

کد خبر : 96883
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 ژانویه 2023 - 19:39
سردار صفوی: دین اسلام تا سال ۲۰۵۰ دین اول جهان از نظر جمعیت خواهد بود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی-غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است.

سیدیحیی صفوی در آیین رونمایی از کتاب « ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» که در سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) برگزار شد با بیان اینکه دین اسلام تا سال2050 دین اول جهان از نظر جمعیت خواهد بود، گفت: قدرت هژمون آمریکا شکست خورده و قدرت های جدیدی در حال شکل گیری است

سردار صفوی در تشریح علت نگارش این کتاب و طرح این سؤال که چرا ما باید مصرف کننده تولیدات غربی‌ها باشیم گفت: من از این مسئله در طول دوران تحصیلم از سال1350 رنج کشیده‌ام که چرا اندیشمندان و اساتید دانشگاههای ایران نباید هیچ نظریه و تولید علمی داشته باشند، ما همواره در مبانی نظری، مصرف کننده نظرات غربی‌ها بوده‌ایم درحالی که با تولید علم می‌توانیم هم کشور و ملت خودمان را به پیشرفت، رفاه و آبادانی برسانیم و هم جایگاه کشورمان را در معادلات منطقه‌ای و جهانی ارتقاء دهیم.

وی افزود: ما به‌عنوان مسلمان‌ها و ایرانی‌ها باید تولید کننده علم و ادبیات باشیم و به غربی‌ها بفهمانیم که جایگاه ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران در منطقه و جهان کجاست.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سیلمانی افزود: سومین دغدغه‌ای که من را به نگارش این کتاب واداشت، پیشینه تخصصی و آموزشی‌ دو دهه گذشته‌ام در حوزه جغرافیای سیاسی و مشاهده و تجربه حدود نیم قرن تغییر و تحولات در منطقه غرب آسیا و در کشورمان بود.

صفوی ادامه داد: به عنوان مثال جنگ تحمیلی علیه کشورمان، یک برخورد ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک بود که ملت ما به رهبری حضرت حضرت امام خمینی(ره) و نیروهای مسلح مقتدر خود در آن پیروز آن شد. هم‌اکنون برخورد جبهه مقاومت با جبهه استکبار آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی نیز برخورد دو قلمرو ژئواستراتژیک است.

این استاد جغرافیای سیاسی با بیان اینکه به نظر تعداد زیادی از اندیشمندان جغرافیای سیاسی، روابط بین الملل و علوم سیاسی، جهان در حال تغییر و تحول دیگری است تأکید کرد: ساختار قدرت در دوره یک گذار ژئوپلیتیکی قرار دارد.

وی افزود: به طور قطع قدرت هژمون امریکا و آرزوی تنها ابرقدرت جهانی شدن آمریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی-غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و به نظر می‌رسد که جهان آرام آرام به سمت یک نظم جدید در حرکت باشد.

وی افزود: در این کتاب به صورت علمی استدلال شده که بروز و ظهور قدرت جهان اسلام در کنار سایر قطب های قدرت در آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی، هندسه نظم جدید جهانی را تشکیل خواهد داد.



منبع

برچسب ها :

ناموجود