سفر قانونگذاران آمریکایی به تایوان برای بررسی مسائل امنیتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، هیئتی متشکل از پنج نفر از اعضای دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا، پنجشنبه شب برای گفت‌وگو درباره تدابیر امنیتی وارد تایوان شدند. این دومین بار در یک ماه گذشته است که قانونگذاران آمریکایی از این جزیره بازدید می‌کنند.

این هیئت که متشکل از الیسا اسلاتکین، مارک تاکانو، کالین آلرد، سارا جیکوبز و نانسی میس است، با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان نیز جلسه‌ای برگزار کرد. پس از این دیدار، اسلاتکین در توییتر خود نوشت که سفارت چین در واشنگتن به آن‌ها در خصوص این دیدار هشدار داده است. پیش از این نیز دولت بایدن از قانونگذاران تایوانی برای یک نشست دموکراسی دعوت کرد که این اقدام چین را عصبانی کرد.

اسلاتکین، نماینده ایالت میشیگان در کنگره آمریکا، هدف از این سفر را حمایت مجدد واشنگتن از تایوان عنوان کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «پس از جشن شکرگزاری با سربازان آمریکایی در کره، من به تازگی وارد تایوان شدم. پس از توقف در ژاپن و کره، خوب است که با مقامات اینجا ارتباط برقرار کنیم تا در خصوص مسائل اقتصادی و امنیت ملی بحث کنیم.»

در گفت‌وگوی آمریکا و تایوان که برای تعمیق همکاری و تقویت مشارکت اقتصادی برگزار شد، طرفین بر تهاجم اقتصادی چین به تایوان در دومین مذاکره اقتصادی سالانه سال ۲۰۲۱، گفت‌وگو‌های مشارکت رفاه اقتصادی آمریکا و تایوان تاکید کردند.

تنش‌ها بین پکن و تایپه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و بسیاری از کارشناسان درباره احتمال درگیری مسلحانه بین دو کشور هشدار داده اند. واشنگتن نیز نگرانی‌های جدی خود را در خصوص اقدامات پکن علیه تایپه و سرکوب قوانین تجارت بین‌المللی در این جزیره ابراز کرده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا