سناتور آمریکایی: برای کمک به اوکراین پول کافی نداریم

رند پال، سناتور جمهوری خواه آمریکایی با افشای اینکه در بودجه آمریکا مقدار کافی برای تامین بسته حمایتی از اوکراین نیست، گفت که دولت بایدن پولی برای ارسال به اوکراین ندارد و باید از چین وام بگیرد تا بتواند به اوکراین کمک کند.

به گزارش المیادین، رند پال در ادامه اظهار داشت: «وقتی جمهوری‌خواهان از یک طرح جدید اجتماعی صحبت می‌کنند، مقامات می‌گویند غیرقابل توجیه است. اما اگر پای کمک نظامی به کشوری در میان باشد، برای آن‌ها موجه است؛ حتی می‌توانند پول قرض کنند و وام بگیرند.»

سناتور‌های آمریکایی روز پنجشنبه با اکثریت آرا به تصویب لایحه کمک نظامی، امنیتی و اقتصادی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین پس از تصویب در مجلس نمایندگان، رأی مثبت دادند.  با وجود این، رند پال با این لایحه مخالفت کرد و خواستار کنترل بیشتر بر هزینه‌ها شد. این لایحه برای تصویب و اجرا به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال خواهد شد.

کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، طبق خلاصه این لایحه، ۶ میلیارد دلار برای تسلیحات، آموزش و حمایت مالی از ارتش اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای تامین مالی نظامی در طی پنج ماه آینده تا پایان سپتامبر ارائه می‌شود. همچنین شامل ۹ میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی آمریکا برای ارسال به اوکراین و نزدیک به ۴ میلیارد دلار برای عملیات نظامی گسترده آمریکا در اروپا است.

بسته ۴۰ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی و بشردوستانه آمریکا به اوکراین با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می‌کند. کمکی که طبق برآورده‌ها به بیش از دویست میلیون دلار در روز می‌رسد. کارشناسان معتقدند که ولخرجی بایدن خطرات زیادی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا به همراه خواهد داشت. مقامات آمریکایی اکنون رویا‌های بلندپروازانه تری در سر دارند که مهم‌ترین آن‌ها «تضعیف» روسیه و بقای حاکمیت اوکراین است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا