سهمیه بندی سوخت و محدودیت جابه‌جایی در مناطق سیل زده غرب کانادا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان در غرب کانادا که در روز‌های اخیر تحت تأثیر سیل‌های ویرانگری قرار گرفته است، اعلام کردند به علت مشکلات تأمین، دسترسی به سوخت را برای اشخاص حقیقی در مناطق سیل زده محدود می‌کنند. باران‌های سیل آسیا که یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب استان بریتیش

کد خبر : 8677
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 11:03
سهمیه بندی سوخت و محدودیت جابه‌جایی در مناطق سیل زده غرب کانادا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان در غرب کانادا که در روز‌های اخیر تحت تأثیر سیل‌های ویرانگری قرار گرفته است، اعلام کردند به علت مشکلات تأمین، دسترسی به سوخت را برای اشخاص حقیقی در مناطق سیل زده محدود می‌کنند.

باران‌های سیل آسیا که یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب استان بریتیش کلمبیا در کانادا بارید، رانش زمین و سیل را موجب شد و جاده‌ها و زیر ساخت‌ها را ویران کرد. خط لوله نفت ترانس ماونتین هم موقتا بسته شده است.

مایک فارن وورث، وزیر امنیت عمومی بریتیش کلمبیا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «ما از شهروندان می‌خواهیم مصرف سوخت و جابه‌جایی‌ها با خودرو را فعلا محدود کنند. اشخاص حقیقی هنگام رفتن به جایگاه‌های سوخت نمی‌توانند بیشتر از ۳۰ لیتر سوخت بخرند.»

تدابیری که به گفته مقامات امکان حفظ حمل و نقل تجاری، ثبات زنجیره‌های تأمین و بازگشت مردم به خانه هایشان را به وجود می‌آورد.

وزیر امنیت عمومی بریتیش کلمبیا افزود: «از سوی دیگر، ما از افراد می‌خواهیم به خاطر امنیت خودشان همچنین برای اطمینان خاطر از اینکه سوختی که ما در اختیار داریم به سمت خدماتی می‌رود که مردم به آن نیاز دارند، به مناطقی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند، سفر نکنند.»

مقامات کانادا اعلام کردند روز جمعه چهار نفر همچنان در منطقه پمبرتون ناپدید بودند جایی که جسد یک زن پیش‌تر از سوی امدادگران پیدا شده بود. جست‌وجو‌ها برای یافتن این افراد ادامه دارد.

ارتش کانادا که از روز چهارشنبه بسیج شده است، در بسیاری از مناطق برای کمک به باز کردن جاده‌ها و ساخت سد جدید در ابوتس فورد، شهری که بخشی از آن بر اثر طغیان‌ها زیر آب رفته است و بیم آن می‌رود که بارش‌های اعلام شده برای هفته پیش رو وضعیت آن را بدتر کند، مشغول فعالیت است.

پاملا هوگان، سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: «تقریبا همه پایگاه‌های نظامی کشور در وضعیت آماده باش هستند و آماده اند در صورت نیاز تیم‌هایی را مستقر کنند. اعضای نیرو‌های مسلح کانادا به مهندسان عمران در ساخت سد کمک خواهند کرد.»

ظرف چند ماه گذشته بریتیش کلمبیا واقع در ساحل اقیانوس آرام کانادا، متحمل حوادث طبیعی مکرر شده است. این منطقه اواخر ژوئن دوره گرمای بسیار شدید را تجربه کرد که به گفته کارشناسان نتیجه تغییرات آب و هوایی است که سیل‌های شدید را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود