سوریه: بیش از یک سال است با اردن ارتباط داریم/ موضع ما در قبال عادی‌سازی تغییر نخواهد کرد

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام بلندپایه سوریه در مصاحبه با خبرگزاری المیادین اعلام کرد ارتباطات اردنی و سوری در سطح سران یک سال پیش آغاز شده و تماس تلفنی «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه با «عبدالله دوم» پادشاه اردن که چندی پیش اعلام شد برای اولین بار نبوده است. او در

کد خبر : 112
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اکتبر 2021 - 16:15
سوریه: بیش از یک سال است با اردن ارتباط داریم/ موضع ما در قبال عادی‌سازی تغییر نخواهد کرد

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام بلندپایه سوریه در مصاحبه با خبرگزاری المیادین اعلام کرد ارتباطات اردنی و سوری در سطح سران یک سال پیش آغاز شده و تماس تلفنی «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه با «عبدالله دوم» پادشاه اردن که چندی پیش اعلام شد برای اولین بار نبوده است.

او در ادامه افزود: طی یک سال گذشته زمان مناسبی برای اعلام ارتباط اردن و سوریه نبود، اما امروز مناسب است. هرگونه بازگشت به سوی دمشق موضع سوریه در قبال «اسرائیل» را تغییر نخواهد داد هرچند که موضع کشوری که به سوی ما بازگشته است، متفاوت باشد. دمشق عادی‌سازی را یک اشتباه می‌داند چراکه به منافع عرب‌ها و فلسطین آسیب می‌رساند.

این مقام سوری که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرد: هرگونه تغییر در موضع سوریه در قبال «اسرائیل» به معنای چشم پوشی از حقوق خود است. سوریه از درگیری با اسرائیل منحرف نمی‌شود و دمشق وارد اتحادی نمی‌شود که متناسب با منافع و اصول آن نباشد.

پیش از این کشور‌های عربی اعلام کردند سفرای خود را به دمشق بازخواهند گرداند و روابط خود را با این کشور از سر خواهند گرفت. مصر و اردن نیز تایید کردند سوریه باید به جایگاه خود در جهان عرب بازگردد. قاهره و امان نیز از این تصمیم حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود