سیاست یک بام و دو هوای بایدن در مقابل چین و تایوان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که روز گذشته گفتگویی مجازی با شی جین پینگ، رییس جمهور چین داشت بعد از این نشست اعلام کرد: ما در این گفتگو به صراحت به شی جین پینگ گفتیم که آمریکا همچنان پشتیبان سیاست قدیمی چین واحد است، ولی در قبال جزیره تایوان نهایتاً تایپه خود باید در این باره تصمیم بگیرد.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند در دیدار مجازی روسای جمهور آمریکا و چین، بایدن و شی جین پینگ به طور مفصل در مورد تایوان صحبت کرده اند.

تنش‌های میان چین و تایوان در سال‌های اخیر به دلیل دخالت‌های آشکار آمریکا و تجهیز جزیره تایوان به آخرین سلاح‌های جنگی بالا گرفته است.
دولت چین بار‌ها اعلام کرده اگر آمریکا دست از دخالت در امور داخلی این کشور و تایوان بردارد تمامی اختلافات میان پکن و تایپه با مذاکرات قابل حل است.

رییس جمهور آمریکا بار‌ها اعلام کرده واشنگتن موضع مشخصی در قبال تایوان دارد و از استقلال این منطقه به طور قطع دفاع خواهد کرد.

سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته در یک جلسه وبینار اعلام کرد: هر تلاشی که موجب بر هم زدن صلح و ثبات در منطقه تایوان شود عمیقاً واشنگتن را نگران خواهد کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا