شبکه الجزیره از توافق برای آتش‌ بس در غزه خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین، تارنمای شبکه الجزیره عصر امروز (یکشنبه) از قول منابع آگاه نوشت که «توافق شد مصر تا ساعت ۲۰ امروز (به وقت محلی) بیانیه ای را برای آتش بس اعلام کند.» در همین حال، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۲ این رژیم اعلام کرد که «امیدواری و

کد خبر : 48095
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آگوست 2022 - 15:17
شبکه الجزیره از توافق برای آتش‌ بس در غزه خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین، تارنمای شبکه الجزیره عصر امروز (یکشنبه) از قول منابع آگاه نوشت که «توافق شد مصر تا ساعت ۲۰ امروز (به وقت محلی) بیانیه ای را برای آتش بس اعلام کند.»

در همین حال، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۲ این رژیم اعلام کرد که «امیدواری و پیشرفت زیادی برای اعلام آتش بس در ساعات آینده وجود دارد.»

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ساعتی پیش اعلام کرد که تلاش ها در بالاترین سطوح برای آتش بس در نوار غزه در حال انجام است.

«طارق سلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی ساعتی پیش به «رادیو الاقصی» گفت که این تلاش ها زیرنظر و میانجی گری مصر، در بالاترین سطح در حال انجام است.

الجزیره همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت که توافق شد که مصر ساعت ۵ بعدازظهر امروز (به وقت محلی) بیانیه ای را برای آتش بس تا ساعت ۲۰ روز دوشنبه اعلام کند.

این اعلام شامل تعهد مصر برای پیگیری پرونده اسیران فلسطینی به ویژه شیخ «بسام السعدی» و «عواوده» است.

این منابع همچنین گفتند که این تفاهم ها شامل کم کردن محاصره غزه توسط اسرائیل و دادن اجازه تردد به کامیون های حامل سوخت مورد نیاز نیروگاه غزه در روز دوشنبه است.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که تا کنون بر اثر این حملات وحشیانه ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و ۲ زن شهید شدند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در عصر جمعه تاکنون ۲۱۵ شهروند دیگر فلسطینی نیز زخمی شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا صبح امروز یکشنبه مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داده است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین تاکنون بیش از ۷۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شده است و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید می کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود