شرایط سخت عربستان برای صدور ویزا برای لبنانی‌ها

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های لبنانی امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که سفارت عربستان در حال انجام اقدامات جدیدی در خصوص محدود کردن صدور ویزای ورود به این کشور برای لبنانی‌هاست.

به گزارش ام تی وی، سفارت ریاض در بیروت در روز‌های آتی شرایط صدور ویزا برای لبنانی‌ها را سخت‌تر خواهد کرد.

این شبکه گزارش داد: «همزمان با تشدید بحران بین بیروت و ریاض، در روز‌های آینده شرایط صدور روادید از سوی عربستان در لبنان سخت خواهد شد و  فقط به موارد بشردوستانه محدود خواهد شد.»

 از طرف دیگر نیز با توجه به بحران دیپلماتیک اخیر بین کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و لبنان، وزارت کشور کویت نیز صدور انواع روادید برای لبنانی‌ها را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

قابل ذکر است که پس از انتشار یک مصاحبه تلویزیونی با جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان، بحران دیپلماتیک بین لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس آغاز شد. قرداحی در مصاحبه خود اظهار کرده بود که گروه انصارالله یمن در حال دفاع از خود در این کشور است و ائتلاف سعودی  این جنگ را آغاز کرده است.

پس از آن عربستان، سفیر خود در بیروت را فراخواند و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. پس از عربستان، کویت، بحرین و امارات نیز در این تصمیم به آن‌ها پیوستند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا