شناسائی پهنه‌های خطر فرونشست زمین

همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای شناسائی پهنه‌های خطر فرونشست زمین در قالب تفاهم نامه‌ای محقق می شود. به گزارش ایسنا، اهداف این تفاهم‌نامه، به اشتراک‌گذاری منابع علمی، پژوهشی، آموزشی، ترویجی و اجرایی در زمینه‌های مشترک و بهره برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی،

کد خبر : 101857
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 ژانویه 2023 - 20:09
شناسائی پهنه‌های خطر فرونشست زمین



همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای شناسائی پهنه‌های خطر فرونشست زمین در قالب تفاهم نامه‌ای محقق می شود.

به گزارش ایسنا، اهداف این تفاهم‌نامه، به اشتراک‌گذاری منابع علمی، پژوهشی، آموزشی، ترویجی و اجرایی در زمینه‌های مشترک و بهره برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای و داده‌های قابل استفاده در پژوهش، تحقیق و فعالیت‌های نوآورانه مطابق با ضوابط است.

تبادل نظر و تشریک مساعی به منظور برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر مجموعه اقدامات مشترک دو سازمان در جهت ارتقای شاخص مطالعاتی و پژوهشی مورد نیاز در مدیریت شهری و روستائی، حوزه های امداد و نجات(بحران) اطلاعات مورد نیاز نقشه برداری در شهرها و روستاهای کشور، دیگر هدف امضای این تفاهم نامه است.

زمینه همکاری‌های طرفین به موجب این تفاهم نامه، دریافت، تولید، پردازش و تصحیح هندسی تصاویر ماهواره‌ای قابل دریافت در زمینه‌های مختلف شهری و روستائی، انجام عملیات عکسبرداری و لیزر اسکن‌های رقومی از مناطق مورد نیاز شهرداری‌ها دهیاری‌های متقاضی است.

تولید و ارائه نقشه‌های توپوگرافی بزرگ مقیاس و نقشه‌های کاداستر شهری و اراضی و پارسل از مناطق مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های متقاضی به صورت رقومی و دیجیتالی با دیتا بانک‌های مربوطه و استاندارد UTM، تولید و ارائه انواع نقشه‌های موضوعی و برجسته، همکاری در تهیه نقشه پهنه بندی خطر زمین لرزه و خطر پذیری لرزه ای،‌ همکاری در شناسائی پهن های خطر فرونشست زمین و تهیه نقشه‌های مرتبط با آن؛ سایر زمینه‌های همکاری‌های طرفین است.

همکاری در تدوین دستورالعمل‌های مناسب و تعیین تمهیدات مهندسی برای کاهش آسیب پذیری در برابر فرونشست و فروریزش و همکاری در زمینه شناسائی نقاط مورد نیاز برای برطرف کردن مشکلات شهری و روستائی در دوره های زمانی مشخص؛ دیگر زمینه‌های همکاری دوطرف است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این تفاهم نامه از سوی مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امضاء شد.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود