شناسایی اولین مبتلا به آبله میمون در سوئیس

مقامات بهداشتی سوئیس شامگاه شنبه گفتند که اولین مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در این کشور در کانتون (منطقه) «برن» شناسایی شده است. اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس (FOPH) در پیامی توییتری اعلام کرد که شناسایی اولین مورد آبله میمون در سوئیس تأیید شده است و افزود: «در حال حاضر، شماری از مبتلایان به

کد خبر : 36967
تاریخ انتشار : شنبه 21 می 2022 - 18:44
شناسایی اولین مبتلا به آبله میمون در سوئیس

مقامات بهداشتی سوئیس شامگاه شنبه گفتند که اولین مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در این کشور در کانتون (منطقه) «برن» شناسایی شده است.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس (FOPH) در پیامی توییتری اعلام کرد که شناسایی اولین مورد آبله میمون در سوئیس تأیید شده است و افزود: «در حال حاضر، شماری از مبتلایان به آبله میمون در اروپا و آمریکای شمالی مشاهده شده است. اولین مورد نیز در سوئیس (برن) تأیید شده است.»

«کانتون» مثل تقسیمات شهرستان و بخش در ایران، نوعی تقسیمات کشوری در برخی کشور‌ها مثل سوئیس محسوب می‌شود.

کانتون (منطقه) برن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرد مبتلا در خارج از کشور به این ویروس مبتلا شده است، او اکنون تحت درمان سرپایی و در خانه قرنطینه است.»

ابتلای ۲ نفر به آبله میمون در برلین

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی جداگانه نوشت که مقامات بهداشتی در پایتخت آلمان هم امروز، اعلام کردند که حداقل ۲ مورد آبله میمون در برلین ثبت شده است.

این در حالی ست که اولین مورد آبله میمون در آلمان روز گذشته در مونیخ گزارش شده بود و آمار کلی این ویروس در آلمان اکنون ۳ مبتلا شده است.

وزارت بهداشت شهر برلین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمال دارد تا در چند روز آینده موارد بیشتری شناسایی شود و افزود: «وضعیت بیماران پایدار است و توالی‌یابی ژنتیکی نوع سویه بیماری را روشن می‌کند.»

البته روز گذشته وزیر بهداشت آلمان، پس از ثبت اولین مورد در این کشور گفت که او تصور می‌کند ویروس به این راحتی منتقل نمی‌شود و اگر مقامات بهداشتی سریع عمل کنند، می‌توان شیوع بیماری را مهار کرد.

آبله میمون یک بیماری ویروسی نادر است که از حیوانات و به طور خاص جوندگان به انسان منتقل می‌شود، سیر بیماری نیز معمولاً خفیف است.

از اوایل ماه جاری میلادی در چندین کشور اروپایی و در آمریکا یک گروه غیرمعمول از موارد آبله میمون در انسان وجود گزارش شده است.

برچسب ها :

ناموجود