شکایت سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک شکست خورد

قاضی با رسیدگی به یک شکایت گروهی علیه ایلان ماسک که مدعی است وی سال گذشته در جریان خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر، سهامداران این شرکت شبکه اجتماعی را به دفعات فریب داده است، مخالفت کرد. به گزارش ایسنا، چارلز بریر، قاضی منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو در تصمیمی اعلام کرد ویلیام هیرزنیاک، حق شکایت ندارد

کد خبر : 147755
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2023 - 9:30
شکایت سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک شکست خورد



قاضی با رسیدگی به یک شکایت گروهی علیه ایلان ماسک که مدعی است وی سال گذشته در جریان خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر، سهامداران این شرکت شبکه اجتماعی را به دفعات فریب داده است، مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، چارلز بریر، قاضی منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو در تصمیمی اعلام کرد ویلیام هیرزنیاک، حق شکایت ندارد زیرا اشتباهات مرتبط با خرید ماسک را به چالش کشیده است نه منصفانه بودن خود خرید را.

این قاضی گفت: شاکی، آسیب مرتبط با افشای خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک را نشان نداد. طبق این شکایت، افشاگری مذکور به ایلان ماسک اجازه داد پیش از اعلام خرید شرکت توییتر، میزان بیشتری از سهام این شرکت را به قیمت ارزانتری خریداری کند.

همچنین او اعلام کرد هیچ مدرکی از این که ماسک به دو دوست خود در هیات مدیره توییتر کمک کرد وظایف امانتداری خود را به نفع منافع ماسک زیر پا بگذارند، نیافته است. این دو نفر، جک دورسی، یکی از موسسان توییتر و ایگون دوربان، از شرکای مدیریتی شرکت سرمایه گذاری خصوصی سیلور لیک هستند.

ماسک علاوه بر توییتر، شرکت خودروسازی برقی تسلا را هم اداره می‌کند و طبق آمار مجله فوربس، دومین فرد ثروتمند در جهان است.

هیرزنیاک در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۲۲، یک ماه پس از آن که توییتر، پیشنهاد ماسک برای خرید این شرکت به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم را پذیرفت، از این میلیاردر شکایت کرد.

توییتر از آن زمان تلاش کرده است درآمد تبلیغاتی خود را حفظ کند زیرا بعضی از تبلیغات کنندگان به دلیل نگرانی از تغییر سیاست محتوا و تاثیر منفی آن بر تبلیغاتشان، این پلتفرم را ترک کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک ۱۲ ماه مه، لیندا یاکارینو، مدیر سابق تبلیغات شرکت “ان بی سی یونیورسال” را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر انتخاب کرد.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود