شیوع دوباره کرونا؛ ابلاغیه‌ای جدید در خصوص نحوه جمع‌آوری معتادان نداشته‌ایم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از پذیرش ۱۵ هزار و ۵۰۹ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ از ابتدای سال تاکنون خبر داد و با توجه به شیوع دوباره کرونا گفت که فعلا ابلاغیه جدیدی در زمینه نحوه جمع‌آوری معتادان از سوی وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی به دست ما

کد خبر : 89191
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 ژانویه 2023 - 7:39
شیوع دوباره کرونا؛ ابلاغیه‌ای جدید در خصوص نحوه جمع‌آوری معتادان نداشته‌ایم



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از پذیرش ۱۵ هزار و ۵۰۹ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ از ابتدای سال تاکنون خبر داد و با توجه به شیوع دوباره کرونا گفت که فعلا ابلاغیه جدیدی در زمینه نحوه جمع‌آوری معتادان از سوی وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی به دست ما نرسیده است.

مصطفی هادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون طی اجرای ۱۲۴ طرح ساماندهی معتادان متجاهر توسط پلیس، ۲۳ هزار و ۵۶ نفر جمع‌آوری شده‌اند که ۱۵ هزار و ۵۰۹ نفر از آنها به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده شده‌اند.

وی درباره ۷۵۰۰ نفری که طی طرح‌های ساماندهی جمع‌آوری شده اما تحویل مراکز ماده ۱۶ نشده‌اند، گفت: حدود ۶۰۰ نفر از این افراد دارای خانواده بوده و خانواده تعهد قانونی داده که برای درمان فرد اقدام خواهد کرد. ۶۰۰ نفر نیز معتاد بودند اما معتاد متجاهر تشخیص داده نشدند. همچنین حدود ۴۰ درصد از این منع پذیرشی‌ها فاقد اعتیاد و کارتن‌خواب بودند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه درخصوص آخرین اقدامات برای افزایش ظرفیت مراکز نگهداری و در پاسخ به این سوال که آیا در راستای افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶، در همان مراکز سابق ظرفیت اضافه خواهد شد یا مراکز جدید دیگری راه‌اندازی می‌شوند؟، اینگونه توضیح داد: در هر دو صورت برای افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ اقدام می‌کنیم به گونه‌ای که اگر مرکزی امکانات داشته باشد به ظرفیت اضافه خواهد شد و اگر مرکزی ظرفیت نداشته باشد مرکز جدیدی راه‌اندازی می‌شود.

هادی‌زاده یادآور شد: به طور کلی افزایش ظرفیت در یک مرکز یا راه‌اندازی مرکز جدید در کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ به ریاست سازمان بهزیستی کشور تصویب می‌شود و تا این کمیته در این زمینه موافقت نکند، نه می‌توانیم مرکز جدیدی راه‌اندازی کرد و نه می‌توان ظرفیت مرکزی را افزایش داد، لذا با تایید اداره کل بهزیستی استان و بررسی این اداره، ظرفیت جدید ایجاد خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا در زمینه نحوه جمع‌آوری معتادان آئین‌نامه جدیدی ارسال شده است؟ گفت: فعلا ابلاغیه جدیدی از سوی وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود