صنعا یک کشتی اماراتی را به تالار عروسی تبدیل کرد

مراسم عروسی حدود ۵۴۰ داماد در کشتی نظامی اماراتی «روابی» که پیش‌تر نیرو‌های یمن در دریای سرخ در اوایل سال جاری در ماه ژانویه آن را تصرف کرده بودند، برگزار شد. به گزارش «الخبر الیمنی»، صنعا این کشتی نظامی اماراتی را با میزبانی یک عروسی دسته‌جمعی که شامل صد‌ها داماد در آن سوی دریای سرخ

کد خبر : 65208
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 نوامبر 2022 - 20:29
صنعا یک کشتی اماراتی را به تالار عروسی تبدیل کرد

مراسم عروسی حدود ۵۴۰ داماد در کشتی نظامی اماراتی «روابی» که پیش‌تر نیرو‌های یمن در دریای سرخ در اوایل سال جاری در ماه ژانویه آن را تصرف کرده بودند، برگزار شد.

به گزارش «الخبر الیمنی»، صنعا این کشتی نظامی اماراتی را با میزبانی یک عروسی دسته‌جمعی که شامل صد‌ها داماد در آن سوی دریای سرخ بود، به یک تالار عروسی تبدیل کرد، تا پیامی آشکار برای سرباز زدن ائتلاف متجاوز سعودی از تمدید آتش بس که در اوایل اکتبر به پایان رسید، بدهد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی شرکت کردن مقامات محلی استان الحدیده در عروسی جمعی در کشتی اماراتی «راوابی» را پیامی به ائتلاف دانستند؛ آن‌ها تأکید کردند که یمنی‌ها کاربری این کشتی را که ابزار مرگ و سرشار از نابودی بود، به سکویی برای زندگی و سالنی برای شادی و لذت تغییر داده‌اند.

برخی دیگر امارات متحده عربی و دخالت آن در جنگ یمن را به سخره گرفتند و گفتند: «مردم یمن به تنهایی کشتی راوابی را به سالن عروسی نیروی دریایی تبدیل کردند» و از مقامات صنعا خواستند تا آن را به عنوان سالنی برای برگزاری مراسم به آن‌ها اجاره دهند.

در این مراسم «محمد عیاش قهیم» فرماندار الحدیده گفت: «کشتی روابی سوگند یاد کرد که عروسی جمعی را با ما در حدیده شریک کند و همه داماد‌ها را بر پشت خود حمل کرد؛ و با زبان این کشتی می‌گویم «الحمدلله که مرا از آل نهیان ناپاک پاک کرد» به قول خودش (کشتی).»

کشتی «روابی» در اوایل امسال در آب‌های یمن توقیف شد، زیرا حاوی مقادیر زیادی سلاح برای جناح‌های طرفدار امارات بود.

این در حالی است که شرکت نفت یمن تأیید کرد ائتلاف متجاوز یک کشتی جدید حامل سوخت دیزل (گازوئیل) را توقیف کرده و از رسیدن آن به بندر «الحدیده» جلوگیری کرده است.

برچسب ها :

ناموجود