طرح کشورهای تروئیکا برای حل بحران سودان

کشورهای عضو تروئیکا (نروژ، آمریکا و انگلیس) پنج گام را برای ازسرگیری انتقال دموکراسی در سودان از جمله بازگشت عبدالله حمدوک به قدرت به فرمانده ارتش این کشور ابلاغ کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کشورهای تروئیکا (نروژ، آمریکا و انگلیس) در بیانیه‌ای که سفارت انگلیس در سودان آن را منتشر کرد، اعلام کردند که سه شنبه با عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل ارتش دیدار کرده و نسبت به اقدامات یکجانبه هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: ما بر لزوم بازگشت به سند قانون اساسی و بازگشت عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به منصبش به عنوان اساس مذاکرات درباره چگونگی تحقق شراکت مدنی-نظامی و دولت انتقالی تأکید کردیم. این باعث می‌شود که سودان در مسیر درست قرار گیرد و در پایان مرحله انتقالی به سمت انتخابات آزاد و شفاف پیش برود.

در این دیدار درباره آزادی فوری تمام بازداشت شدگان، لغو حالت فوق العاده، پایان خشونت علیه تظاهرکنندگان به عنوان گام‌های اصلی برای ازسرگیری انتقال دموکراسی در سودان بحث و گفتگو شد.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی البرهان آمده است: البرهان با سفرای کشورهای تروئیکا درباره لزوم مذاکره با تمام گروه‌های سیاسی توافق کرد. توافق دو طرف همچنین شامل تسریع در تشکیل کابینه و شورای حاکمیتی از شخصیت‌های مستقل و تکمیل نهادهای قدرت انتقالی است.

در این بیانیه به بازگشت حمدوک به قدرت اشاره‌ای نشده است.

در این راستا البرهان با رئیس هیئت سازمان ملل در سودان دیدار کرد. در این دیدار بر اهمیت ادامه مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف برای توافق درباره ساختار نهادهای انتقالی برای تضمین موفقیت دوره انتقالی و تشکیل دولت مدنی تأکید شد.

از سوی دیگر البرهان دستور تشکیل کمیته بازنگری و تحویل اموال مسترد شده را داد.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا