عادلانه سازی یارانه‌ها قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد دهنوی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری گلستان، اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی نظام اقتصادی در سال‌های گذشته خلق ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که این ارز مبنا و پایه یک ساختار فساد انگیز در نظام اقتصادی کشور شد. سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گلستان افزود: در بودجه سال ۱۳۹۵

کد خبر : 35561
تاریخ انتشار : شنبه 14 می 2022 - 18:05
عادلانه سازی یارانه‌ها قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد دهنوی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری گلستان، اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی نظام اقتصادی در سال‌های گذشته خلق ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که این ارز مبنا و پایه یک ساختار فساد انگیز در نظام اقتصادی کشور شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گلستان افزود: در بودجه سال ۱۳۹۵ دولت ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه به کالاهای اساسی تخصیص داد که این رقم در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۳۳۲ میلیارد تومان رسید که افزایش این رقم موجب ایجاد یک چالش جدی در کشور شد.

دهنوی تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان قصد حذف یارانه از سبد یارانه‌ها ندارد و تنها به تغییر محل یارانه‌ها پرداخته است.

وی یادآور شد: زنجیره اقتصاد کالاهای اساسی کشور چهار بخش است که بخش اول آن به تامین و تولید، بخش دوم توزیع، سوم عرضه و بخش چهارم مصرف است که دولت این زنجیره را از بخش اول به بخش چهارم تغییر داده است.

وی افزود: مبنای این طرح عدالت محوری است و دولت با اجرای آن با یک شبکه باند و فساد به مبارزه پرداخته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با تأکید بر اینکه اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها قدرت خرید مردم را افزایش خواهد داد، گفت: طبق محاسبات انجام شده، پیش از این یک خانواده چهار نفره برای خرید چهار کالایی که ارز ترجیحی آن‌ها حذف شده حدود ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند که پس از اجرای این طرح این رقم به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده و با توجه به یارانه‌های که دریافت می‌کنند بخشی از این پول ذخیره خواهد شد.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر از مردم گلستان یارانه دریافت کرده و در مجموع بیش از ۶۴۷ میلیارد تومان یارانه به این استان پرداخت شده است.

دهنوی ضمن بیان اینکه دولت با اجرای این طرح به نوعی به افزایش و توان خرید مردم کمک کرده، اظهار کرد: در استان گلستان ما هیچ معضلی در خصوص تهیه این کالاهای اساسی نداشته و مرغ، تخم مرغ، نهاده‌های دامی و لبنیات همانند گذشته به وفور در بازار یافت می‌شود.

وی یادآور شد: از مسئولان و تمام متولیان درخواست می‌کنم که همه توان خود را در خرید گندم از کشاورزان استان گذاشته تا در آینده با کمبود این محصول در گلستان روبرو نشویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در انتها در خصوص افزایش قیمت سایر کالاهای مورد نیاز مردم گفت: ما با تمام نیرو سعی در مدیریت اوضاع داریم و تلاش می‌کنیم تا قسمت کالاهایی که وابسته به این چهار قلم هستند حفظ شود و تا زمانی که ارقام جدیدی از سوی دولت عنوان نشده، قیمت‌ها هیچ تغییر نخواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود