عذرخواهی کتبی عمران خان به دادگاه پاکستان ارائه شد

وکیل مدافع عمران خان گفت که دادگاهی در پاکستان عذرخواهی “کتبی” این نخست‌وزیر سابق را درخصوص اهانت و بی‌احترامی به دادگاه پذیرفت؛ اقدامی که خطر رد صلاحیت او از حوزه سیاست را کاهش می‌دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در اواخر ماه گذشته میلادی

کد خبر : 59567
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 اکتبر 2022 - 7:35
عذرخواهی کتبی عمران خان به دادگاه پاکستان ارائه شد

وکیل مدافع عمران خان گفت که دادگاهی در پاکستان عذرخواهی “کتبی” این نخست‌وزیر سابق را درخصوص اهانت و بی‌احترامی به دادگاه پذیرفت؛ اقدامی که خطر رد صلاحیت او از حوزه سیاست را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در اواخر ماه گذشته میلادی شخصا و به صورت شفاهی از دادگاه عذرخواهی کرد، دادگاه عالی اسلام‌آباد صدور کیفرخواست او درخصوص پرونده توهین به دادگاه را به تعویق انداخته بود.

رسانه‌های محلی در آن زمان که در دادگاه حضور داشتند به نقل از عمران خان نوشتند:«اگر از خطوط قرمز عبور کردم، معذرت می‌خواهم.»

فیصل چودری، وکیل مدافع عمران خان پیشتر گفته بود که دادگاه تصمیم‌گیری درخصوص کیفرخواست علیه عمران خان را به تعویق انداخته و از وی خواسته تا تاریخ ۳ اکتبر “عذرخواهی بی‌قید و شرط” خود را به صورت “کتبی” ارائه دهد.

این وکیل مدافع در مصاحبه اخیر خود به رویترز گفت: «عمران خان به احترام قوه قضائیه از دادگاه عذرخواهی کرد و دادگاه امروز هم متقابلا به پرونده ایجاد شده علیه وی پایان داد.»

طبق قوانین پاکستان، یک سیاستمدار محکوم ممکن است از شرکت در انتخابات و تصدی پست دولتی دست کم به مدت پنج سال محروم شود.

اتهامات علیه عمران خان به دنبال آن مطرح شد که ماه گذشته میلادی این نخست‌وزیر سابق پاکستان طی سخنرانی پلیس و افسران قضایی این کشور را تهدید کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود