عربستان: جهان باید در اندیشه انرژی جایگزین برای نفت باشد

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان تاکید کرد جهان باید در اندیشه انرژی جایگزین برای نفت باشد. عادل الجبیر در حاشیه نشست آب و هوایی در شرم الشیخ مصر در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: عربستان در دهه هشتاد قرن گذشته در زمینه تولید نفت ابراز نگرانی و بر نیاز به انرژی

کد خبر : 65214
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 نوامبر 2022 - 4:29
عربستان: جهان باید در اندیشه انرژی جایگزین برای نفت باشد

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان تاکید کرد جهان باید در اندیشه انرژی جایگزین برای نفت باشد.

عادل الجبیر در حاشیه نشست آب و هوایی در شرم الشیخ مصر در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: عربستان در دهه هشتاد قرن گذشته در زمینه تولید نفت ابراز نگرانی و بر نیاز به انرژی جایگزین تاکید کرده بود.

او در این گفتگو اعلام کرد عربستان از دهه هشتاد در موضوع تولید نفت ابراز نگرانی کرده بود، عربستان همواره تاکید داشت که دشوار است بتوان از سقف تولید عبور کرد و جهان باید در اندیشه انرژی جایگزین باشد تا بتواند به تقاضا در بازار که همواره روندی رو به رشد دارد پاسخ دهد.

شایان ذکر است پیش از این نیز «هیثم العیص» دبیرکل سازمان اوپک اعلام کرده بود که تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت تصمیم درست در زمان مناسب بوده است. کشور‌های صادرکننده نفت در ۵ اکتبر تصمیم گرفتند که تولید نفت خود را از اول نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه کاهش دهند.

 روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه فاش کرد که چند روز پیش از کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، مقامات آمریکایی از سران عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت در خلیج فارس خواسته بودند تا تصمیم را برای یک ماه بعد به تاخیر بیاندازند.

در راستای بی اعتنایی عربستان به درخواست‌های آمریکا، «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته خارجی سنای این کشور با اشاره به اقدام اخیر عربستان برای کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت که به تعبیر برخی مغایر با هدف مقابله با روسیه است، از واشنگتن خواست هرچه سریعتر به روابط خود با ریاض پایان دهد.

برچسب ها :

ناموجود