عربستان میزبان نشست آتی «روسیه – جهان اسلام»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شهر جده عربستان میزبان نشست گروه چشم انداز راهبردی «روسیه – جهان اسلام» در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) خواهد بود. موضوع رویداد امسال «گفت‌وگو و چشم انداز همکاری‌ها» است. در این نشست مقامات، علما و متفکران روسیه و جهان اسلام گرد هم می‌آیند تا درباره منافع

کد خبر : 8849
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 13:04
عربستان میزبان نشست آتی «روسیه – جهان اسلام»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شهر جده عربستان میزبان نشست گروه چشم انداز راهبردی «روسیه – جهان اسلام» در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) خواهد بود. موضوع رویداد امسال «گفت‌وگو و چشم انداز همکاری‌ها» است.

در این نشست مقامات، علما و متفکران روسیه و جهان اسلام گرد هم می‌آیند تا درباره منافع دو طرف و مواجهه با چالش‌های موجود گفت‌وگو کنند.

برگزاری این نشست در چارچوب تلاش‌های روسیه برای تقویت روابط خود با جهان اسلام و به عنوان بخشی از ابتکار عربستان برای تقویت گفت‌وگو با فرهنگ‌های مختلف و پیشینه‌های مذهبی متفاوت است.

گروه چشم انداز راهبردی «روسیه – جهان اسلام» در سال ۲۰۰۶ به رهبری یوگنی پریماکوف، وزیر امور خارجه سابق روسیه و مینتیمر شایمیف، رئیس جمهور سابق جمهوری تاتارستان پس از پیوستن روسیه به سازمان همکاری اسلامی (OIC) ایجاد شد.

این گروه جلساتی را در مسکو، کازان، استانبول، جده و کویت برگزار و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در جلسات گروه چشم انداز راهبردی سخنرانی کرده است.

این گروه متشکل از ۳۳ دولتمرد و شخصیت مشهور از ۲۷ کشور مسلمان، از جمله نخست وزیران سابق، وزیران خارجه، تعدادی از برجسته‌ترین عالمان دینی از اندونزی، مراکش، عربستان، ایران، کویت و کشور‌های دیگر است. این گروه در حال حاضر بر توسعه اقدامات برای تقویت همکاری‌های بلندمدت بین روسیه و کشور‌های اسلامی، هماهنگی اقدامات مشترک برای مبارزه با تروریسم بین المللی و اجرای عملی مشارکت راهبردی بین روسیه و جهان اسلام متمرکز است.

در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹، اوفا، بزرگترین شهر جمهوری باشقیرستان در روسیه، میزبان آخرین نشست سالانه گروه چشم انداز راهبردی «روسیه-جهان اسلام» بود که  با موضوع «هماهنگی بین ادیان: تجربه روسیه و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی» برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود