علائم کووید خفیف یک سال بعد از بین می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  مهر:یک مطالعه جدید و بزرگ، اخبار اطمینان‌بخشی را برای افرادی که علائم طولانی کووید مانند مشکل تنفسی، مه ذهنی و از دست دادن چشایی یا بویایی دارند، ارائه می‌کند.    به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، اکثر این مشکلات در طی یک سال برای کسانی که

کد خبر : 92769
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 ژانویه 2023 - 16:44
علائم کووید خفیف یک سال بعد از بین می رود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:یک مطالعه جدید و بزرگ، اخبار اطمینان‌بخشی را برای افرادی که علائم طولانی کووید مانند مشکل تنفسی، مه ذهنی و از دست دادن چشایی یا بویایی دارند، ارائه می‌کند.

 

 به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، اکثر این مشکلات در طی یک سال برای کسانی که عفونت خفیف کووید داشتند برطرف می‌شوند.

 

دکتر «ویلیام شافنر»، متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه واندربیلت تنسی، گفت: «این مطالعه طولانی‌ترین پیگیری‌های ما را از بیماران طولانی مدت کووید ۱۹ ارائه می‌کند و نشان می‌دهد بسیاری از این علائم در طی حدود یک سال بهبود خواهند یافت.»

 

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، افراد مبتلا به کووید طولانی مدت بیش از چهار هفته پس از ابتلای اولیه به کووید ۱۹ علائم جدید، طولانی یا تشدید شده را تجربه می‌کنند.

 

علائم شامل خستگی، تنگی نفس و سرفه تا مه مغزی، سرگیجه و تغییر در چشایی یا بویایی است.

 

بررسی‌ها نشان داد افراد مبتلا به کووید بیشتر احتمال دارد از دست دادن بویایی و چشایی، مشکلات تنفسی، تپش قلب، سرگیجه و مه مغزی را گزارش کنند، اما این مطالعه نشان داد که اکثر این علائم در طی ۱۲ ماه برای کسانی که عفونت خفیف داشتند بهبود یافتند.

 

این مطالعه نشان داد افرادی که واکسینه شده بودند و سپس به بیماری مبتلا شده بودند، در مقایسه با افرادی که در هنگام بیماری واکسینه نشده بودند، خطر کمتری برای مشکلات تنفسی و خطر مشابهی برای سایر مشکلات داشتند.



منبع

برچسب ها :

ناموجود