عکس یادگاری بایدن با جسد «الظواهری»

در این میان، کمتر کسی این سؤال را می‌پرسد که ایمن الظواهری چگونه نزدیک به دو دهه (‌با وجود مشخص بودن مکان اقامتش) هدف هیچ‌گونه تعرضی از سوی کاخ سفید و نظامیان پنتاگون قرار نگرفته بود! به‌نظر می‌رسد بایدن جهت فرار از روند کاهشی محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها، چاره‌ای جز قربانی کردن یکی دیگر از

کد خبر : 46846
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آگوست 2022 - 6:46
عکس یادگاری بایدن با جسد «الظواهری»

در این میان، کمتر کسی این سؤال را می‌پرسد که ایمن الظواهری چگونه نزدیک به دو دهه (‌با وجود مشخص بودن مکان اقامتش) هدف هیچ‌گونه تعرضی از سوی کاخ سفید و نظامیان پنتاگون قرار نگرفته بود! به‌نظر می‌رسد بایدن جهت فرار از روند کاهشی محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها، چاره‌ای جز قربانی کردن یکی دیگر از مهره‌های آمریکا نداشته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی روز یکشنبه به هدفی در کابل، پایتخت افغانستان پرداخت.

او طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته ‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «اکنون عدالت برقرار شده است و این سرکرده تروریست‌ها دیگر وجود ندارد. مهم نیست کجا پنهان می‌شوید، اگر تهدیدی برای مردم ما باشید، ایالات متحده شما را پیدا کرده و از بین خواهد برد.»

پایان نمایش مضحک بایدن

در ماورای این سخنان فریبنده و نخ‌نمای بایدن، سؤالات و ابهامات زیادی وجود دارد که هر یک از آنها خط‌قرمزی پررنگ برای نهادهای امنیتی آمریکا محسوب می‌شود. بی‌دلیل نبود که رئیس‌جمهور آمریکا سپس بدون پاسخ دادن به سؤالات خبرنگاران محدودی که به این نشست خبری فراخوانده شده بودند، سخنرانی خود را پایان داد و کنفرانس را ترک کرد. در عین حال، ‌منابع مطلع آمریکایی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که الظواهری در خانه یکی از دستیاران ارشد‌-سراج‌الدین حقانی‌-وزیر امور داخله طالبان هدف قرار گرفت و از موشک هِل‌فایر برای این حمله استفاده شده است اما فارغ از چگونگی شکل‌گیری عملیات، نمی‌توان به‌سادگی از نقش حمایتی آمریکا از القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا، افغانستان و شبه‌قاره هند گذشت.

وقتی قاتل مدعی می‌شود!

بدیهی است که ایمن الظواهری به‌عنوان یک تروریست کوکی غرب، جنایات زیادی در حق بشریت صورت داده است. با این حال زمانی که آمریکا مدعی «تسویه‌حساب با تروریسم خودساخته‌» می‌شود، ماجرا از بعد عمیق‌تری برخوردار خواهد بود! اکثر تحرکات و ناآرامی‌هایی که در نظام بین‌الملل‌ صورت می‌گیرد مصدری آتلانتیکی دارد یا واکنشی نسبت به رفتارهای ایالات متحده و همپیمانان کاخ سفید در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود. همچنین می‌توانیم از القاعده و داعش به‌عنوان تروریسم مکمل ایالات متحده نام ببریم. توجه داشته باشیم که تروریسم مولد با تروریسم مکمل تفاوت دارد. تروریسم مکمل بر‌خلاف تروریسم مولد ماهیت پیچیده‌ای ندارد. در قالب تعریفی ساده می‌توان گفت که تروریسم مکمل، زاییده مستقیم تروریسم مولد است. داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب، ‌در چنین ساختاری تعریف می‌شوند. ایمن الظواهری یکی از مهره‌های آمریکا در این منظومه تروریستی محسوب می‌شد. گویا مقامات آمریکایی تصمیم گرفته‌اند که هر‌از‌چندگاهی و با پایان یافتن تاریخ مصرف عوامل و مهره‌های بی‌اراده خود، آنها را به پای اهداف میان‌مدت و حتی تاکتیک‌های کوتاه‌مدت خود ذبح کنند! سرنوشت امثال بن‌لادن، ایمن الظواهری، ابوبکر البغدادی و صدام به‌وضوح نشان می‌دهد که نتیجه معامله با آمریکا در نهایت چیزی جز تباهی و حذف توسط خود شیطان بزرگ نیست!

کمدی بایدن

رئیس‌جمهور ناتوان آمریکا که اکنون با کاهش محبوبیت شدید در نظرسنجی‌های عمومی و ایالتی مواجه است، چار‌ای جز قربانی کردن الظواهری جهت انجام نمایش کمدی «مبارزه آمریکا با القاعده» ندیده است! القاعده گروهی افراطی بود که در راستای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی و از سوی ایالات متحده آمریکا و با همکاری مستقیم کشورهایی مانند عربستان سعودی به‌وجود آمد. اکنون القاعده اشکال گوناگونی پیدا کرده و شاخه‌های زیادی تحت نظارت و مدیریت آمریکا از آن منشعب شده که یکی از آنها داعش است. فراموش نکنیم که کماکان‌ استراتژی کلان آمریکا در افغانستان، تولید یا بازتولید تروریسم تکفیری است. در تحقق این استراتژی خطرناک، ما با مؤلفه و کلید‌واژه‌ای به نام «داعش» مواجه می‌شویم. اما اصل ماجرا چیست؟ پس از سرنگونی خلافت خودخوانده داعش در سال ۲۰۱۸ میلادی و پراکنده شدن تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق، برخی از این تروریست‌ها تحت برنامه‌ای هدفمند و کنترل‌شده، به سوی افغانستان و شبه‌قاره هند منتقل شدند تا بحران‌سازی همیشگی خود را در این مناطق (‌بر‌اساس برنامه‌ای که از سوی سنتکام و سازمان‌های نظامی _ امنیتی آمریکا ارائه می‌شود) آغاز کنند. اکنون، به‌رغم خروج ظاهری نظامیان آمریکا از افغانستان، این استراتژی با همه ابعاد و اجزای خود در سیاست خارجی و امنیتی آمریکا پیگیری می‌شود.

آمریکا در ایجاد همه گروه‌های تروریستی نقش دارد

استفان لندمن، تحلیلگر آمریکایی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد در‌خصوص نمایش آمریکا با جسد سران القاعده می‌گوید: «ما نمی‌توانیم نقش محوری و بنیادین آمریکا در ایجاد و استمرار فعالیت گروه‌های تروریستی در جهان را منکر شویم. این مسأله در‌خصوص القاعده و داعش پررنگ‌تر است. در چنین شرایطی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان آمریکا نمی‌توانند خود را ناجی ملت‌های جهان در مقابل تروریستی بدانند که خود آن را خلق کرده‌اند.‌»لندمن تاکید کرد: «القاعده و داعش طی دهه‌ها و سال‌های اخیر مجری راهبردهای مداخله‌گرایانه و ناامن‌کننده آمریکا در مناطق گوناگون و مخصوصا عراق، سوریه و افغانستان بوده‌اند. در چنین شرایطی افتخار مقامات کاخ سفید نسبت به کشته شدن سرکردگان این گروه‌های تروریستی، چیزی جز یک بازی وقیحانه محسوب نمی‌شود.»

برچسب ها :

ناموجود