فرار ۲ هزار میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بورس



آفتاب‌‌نیوز :

بورس تهران معاملات امروز را هم در همان مسیر نزولی روز گذشته سپری کرد و با سرعت افزون‌تری در سراشیبی حرکت کرد. شاخص کل بورس تهران در اثر ریزش ۵۴ هزار و ۱۹۸ واحدی، معادل ۲.۳۴ درصد پایین رفت و در سطح دو میلیون و ۲۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

امروز شاخص هم‌وزن هم تحرکات نزولی داشت و با سقوط ۲۶ هزار و ۳۸۹ واحدی، معادل ۳.۳۸ درصد کاهش یافت و تا سطح ۷۵۴ هزار و ۴۲۳ واحد عقب‌نشینی کرد.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب افت ۲.۲۸ درصدی، ۲.۷۹ درصدی و ۱.۷ درصدی را تجربه کردند. شاخص کل فرابورس هم امروز وضعیت بهتری نداشت و ۷۳۷ واحد کاهش یافت تا در سطح ۲۸ هزار و ۳۰۴ واحد قرار گیرد.

امروز بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان بود. فرابورس هم معاملاتی به ارزش ۲۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان تنها سه هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان مختص معاملات سهام بود.

امروز بازار سهام در مجموع، معاملاتی به ارزش ۳۶ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان، ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان، سهم معاملات خرد بود. حجم معاملات نیز امروز ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم بوده است.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز بازار سهام مجددا شاهد فرار حقیقی‌ها بود. در این روز بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی ثبت شد که نشان از بازگشت بی‌اعتمادی به بازار سهام دارد.

در حالی که در طول هفته گذشته به تدریج تراز ورود و خروج پول حقیقی مثبت شده بود، اما طی سه روز معاملاتی اخیر، این مسیر معکوس شده و تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی شدت گرفته است.

کارشناسان بازار سهام بر این باورند که سیاست‌های اخیر دولت در حوزه تعیین نرخ تسعیر ارز برای صنایع پتروپالایشی و شایعات درباره اصلاح اجباری شاخص‌های بازار سهام در نیمه اردیبهشت‌ماه، اندک اعتماد احیاشده در این بازار را از بین برده است.



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا