فرانسه: سفر وزیر خارجه امارات به سوریه یک تصمیم حاکمیتی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که سفر اخیر «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات به سوریه یک گزینه و تصمیم حاکمیتی است و نظری درمورد آن ندارد. «آن کلیر لوجندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: پاریس نظری درمورد تصمیمات حاکمیتی کشور‌های شریک خود ندارد.

کد خبر : 6933
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 2:07
فرانسه: سفر وزیر خارجه امارات به سوریه یک تصمیم حاکمیتی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که سفر اخیر «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات به سوریه یک گزینه و تصمیم حاکمیتی است و نظری درمورد آن ندارد.

«آن کلیر لوجندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: پاریس نظری درمورد تصمیمات حاکمیتی کشور‌های شریک خود ندارد.

لوجندر مدعی شد: با وجود تداوم نقض حقوق بشر در سراسر سرزمین‌های سوری و توقف فرآیند سیاسی در این کشور، فرانسه تأکید می‌کند که در حال حاضر هیچ قصدی برای عادی‌سازی روابط خود با دولت سوریه ندارد.

عبدالله بن زاید آل نهیان دیروز سه‌شنبه، نهم نوامبر در سفری به دمشق، پایتخت سوریه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. این اولین سفر وزیر خارجه امارات به سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.

طی ماه‌های اخیر، بسیاری از کشور‌های عربی که پس از آغاز بحران در سوریه روابط خود را با این کشور قطع کرده بودند، تحرکاتی را برای ازسرگیری روابط و تبادلات تجاری با دمشق آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود