فروش ۲.۰۵ میلیون خودروی مرسدس بنز در سال ۲۰۲۲



شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرد که مرسدس بنز ۲.۰۵ میلیون خودروی سواری در سال ۲۰۲۲ تحویل داده است که نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته زیرا این خودروساز تأثیر اقدامات و تنگناهای کووید- ۱۹ را احساس کرده است.

به گزارش ایسنا، فروش سه ماهه چهارم با کاهش تنگناهای لجستیکی و زنجیره تامین، ۱۷ درصد افزایش یافت و فروش خودروهای الکتریکی با رشد ۱۲۴ درصدی در طول سال به ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید.

تقاضا برای خودروهای لوکس مایباخ این خودروساز قوی بود، به طوری که فروش سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشت که ناشی از فروش بالاتر در چین، ژاپن، کره و خاورمیانه بود.

بر اساس داده‌های روز سه‌شنبه، تنها منطقه کلیدی که شاهد کاهش فروش نسبت به سال گذشته بود، چین بود که یک درصد کاهش داشت. اروپا و آمریکای شمالی به ترتیب یک و سه درصد رشد داشته‌اند، در حالی که بقیه جهان شاهد کاهش ۲۷ درصدی فروش بوده‌اند که عمدتاً به دلیل تعلیق فعالیت خودروسازان در روسیه به علت جنگ اوکراین بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز اعلام کرد که خودروهای سطح پایین، ۱۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند که عمدتاً به دلیل تنگناهای زنجیره تامین بوده است.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا