فنلاند بدون سوئد به ناتو نمی‌پیوندد

«سائولی نیینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند گفت اگر سوئد در مسیر صعود خود به بن بست برسد، فنلاند بدون سوئد به بلوک ناتو به رهبری آمریکا نخواهد پیوست. به گزارش آرتی، این مقام رسمی روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در «هلسینکی» پایتخت فنلاند این اظهارات را بیان کرد. رئیس‌جمهور فنلاند گفت:

کد خبر : 39672
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 ژوئن 2022 - 23:46
فنلاند بدون سوئد به ناتو نمی‌پیوندد

«سائولی نیینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند گفت اگر سوئد در مسیر صعود خود به بن بست برسد، فنلاند بدون سوئد به بلوک ناتو به رهبری آمریکا نخواهد پیوست.

به گزارش آرتی، این مقام رسمی روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در «هلسینکی» پایتخت فنلاند این اظهارات را بیان کرد.

رئیس‌جمهور فنلاند گفت: «من می‌گویم که پرونده سوئد به ما هم تعلق دارد. این بدان معناست که ما دست در دست هم جلو خواهیم رفت.»

دبیرکل ناتو نیز اظهار داشت که این ائتلاف هیچ ضرب الاجلی برای پذیرش پیشنهاد‌های فنلاند و سوئد تعیین نکرده است، اما به دنبال رفع اختلافات بین آن‌ها و ترکیه در اسرع وقت است.

پیش از این «آن لیندی» وزیر امور خارجه سوئد گفته بود که پیوستن این کشور به ائتلاف ناتو زمان‌بر خواهد بود و نمی‌خواهد درباره عضویت سوئد در جریان نشست سران ناتو که پایان ماه جاری میلادی در سوئد برگزار می‌شود، گمانه‌زنی کند.

این در حالی است که اوایل خردادماه «ندپرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو سریع خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود