قاچاق بلای جان تولیدکنندگان جوراب!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب با بیان اینکه بزرگترین مشکل تولیدکنندگان جوراب، قاچاق و تامین مواد اولیه است، گفت که در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت ماشین آلات تولیدی این صنف از صحنه تولید خارج است. سید علی اصغر بهبهانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت خالی برای

کد خبر : 95257
تاریخ انتشار : جمعه 20 ژانویه 2023 - 11:27
قاچاق بلای جان تولیدکنندگان جوراب!



رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب با بیان اینکه بزرگترین مشکل تولیدکنندگان جوراب، قاچاق و تامین مواد اولیه است، گفت که در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت ماشین آلات تولیدی این صنف از صحنه تولید خارج است.

سید علی اصغر بهبهانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت خالی برای تولید در این صنف زیاد است، اظهار کرد: اما نمی‌توان مانع ورود قاچاق جوراب به کشور شد. یک دهستان در همدان هست که سالانه توان تولید یک میلیون جوراب را دارد، بنابراین مشکل تولید وجود ندارد، بلکه مشکل نبود بازار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت ماشین آلات تولیدی این صنف از صحنه تولید خارج است، تصریح کرد: علت این وضعیت این است که کسی تولیدات آن‌ها را نمی‌خرد. تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند با کالاهای قاچاق رقابت کنند. البته مشکلات تامین مواد اولیه نیز روی این موضوع اثر داشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب افزود: البته این مشکل با همکاری دفتر نساجی وزارت صمت رو به بهبودی است.

بهبهانی با بیان اینکه واردات جوراب مانند سایر پوشاک ممنوع است، گفت: صادرات جوراب هم به دلایل مشکلات مربوط به تحریم، خیلی جزئی و عموما به مقصد کشورهای همسایه است.

در مجموع به گفته وی بزرگترین مشکل تولیدکنندگان جوراب، قاچاق و تامین مواد اولیه است.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود