قدردانی رابرت مالی از اتریش برای تسهیل مذاکرات وین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی در صفحه خود در توئیتر، ضمن قدردانی از دولت اتریش برای تسهیل مذاکرات وین نوشت: از میشائیل لینهارت، وزیر امور خارجه اتریش بمنظور ایجاد فرصت دیدار و گفتگو در مورد مذاکرات ایران بسیار سپاسگزارم.

دور جدید مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ایالات متحده از دوشنبه گذشته آغاز شده است و حالا در هفتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در اتریش، تاکید ایران بر لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی از غرب برای بازگشت به اجرای کامل برجام است.

وزارت خارجه اتریش امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «مایکل لینهارت» وزیر خارجه این کشور با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره کننده ارشد هیأت ایرانی در مذاکرات وین و رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در حاشیه دور هفتم مذاکرات وین دیدار و گفت‌وگو کرده است.

اتریش اعلام کرد که از تلاش‌های تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده برای رسیدن به توافق در خصوص بازگشت به اجرای کامل برجام حمایت می‌کند.

وزارت خارجه اتریش در صفحه توییتر خود نوشت: «بحث‌های خوبی در دیدار لینهارت و علی باقری صورت گرفت. روابط دوجانبه و گفت‌وگو‌های فعلی هسته‌ای در وین مورد بحث قرار گرفت. اتریش همچنان به نهایت تلاش خود برای حمایت از طرف‌ها برای رسیدن به توافق درباره بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه می‌دهد.»

این وزارتخانه در پیام دیگری درباره دیدار لینهارت با نماینده ایالات متحده در امور ایران نوشت: «تبادل نظرات مفیدی میان دو طرف درباره مذاکرات در جریان هسته‌ای در وین صورت گرفت. اتریش از تلاش‌های تمامی طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی حمایت می‌کند».

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا