قطار حامل تجهیزات جنگی آمریکایی در یونان از ریل خارج شد

یک قطار با تجهیزات نظامی برای سربازان آمریکایی در نزدیکی بندری در شهر «الکساندروپلیس» در شمال یونان از ریل خارج شد. به گزارش اسپوتنیک، این حادثه در حالی رخ داد که قطار حامل تانک، خودرو‌های زرهی، کانتینر‌های ویژه و سایر تجهیزات نظامی برای نیرو‌های آمریکایی مستقر در اروپا بود. گفته می‌شود این حادثه سبب نگرانی

کد خبر : 68478
تاریخ انتشار : شنبه 3 دسامبر 2022 - 10:16
قطار حامل تجهیزات جنگی آمریکایی در یونان از ریل خارج شد

یک قطار با تجهیزات نظامی برای سربازان آمریکایی در نزدیکی بندری در شهر «الکساندروپلیس» در شمال یونان از ریل خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک، این حادثه در حالی رخ داد که قطار حامل تانک، خودرو‌های زرهی، کانتینر‌های ویژه و سایر تجهیزات نظامی برای نیرو‌های آمریکایی مستقر در اروپا بود.

گفته می‌شود این حادثه سبب نگرانی ساکنان محلی شده، زیرا آن‌ها به دفعات قطار‌هایی را با تجهیزات نظامی دیده بودند، اما نمی‌دانستند چه چیزی در کانتینر‌های نظامی حمل می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد بندر الکساندروپلیس نیز توسط آمریکا و ناتو برای ارسال سلاح به اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اندکی بعد، فعالان محلی حزب کمونیست یونان با برگزاری یک تظاهرات نمادین در محل حادثه، خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از یونان و پایان دادن به صادرات تسلیحات به اوکراین شدند. یکی از معترضان می‌گوید: «ما خواستار عدم مشارکت و دخالت در جنگ اوکراین هستیم. این به نفع اوکراین، روسیه و مردم خودمان است».

اوایل هفته نیز، رسانه‌ها گزارش دادند کشتی حمل و نقل آمریکایی به نام ARC Endurance تجهیزات نظامی زیادی را در الکساندروپلیس تخلیه کرده که قرار است به کشور‌های حوزه بالکان منتقل شوند.

برچسب ها :

ناموجود