قمار ۱۲۰ میلیون دلاری کارگردان «پدرخوانده»


«فرانسیس فورد کاپولا» در حالی در نیمه ساخت فیلم «مگالوپلیس» قرار دارد که هرج و مرج و مشکلات فراوان ادامه ساخت این فیلم ۱۲۰ میلیون دلاری را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، طبق اعلام منابع متعدد، پروژه ساخت جدیدترین فیلم «فرانسیس فورد کاپولا» با عنوان «مگالوپلیس» در هرج و مرج فرو رفته است و فیلم که در حال حاضر در نیمه راه فیلمبرداری در آتلانتا است، در هفته گذشته با خروج چندین نفر از عوامل کلیدی از جمله طراح تولید و ناظر هنری رو به رو بوده است و پیش از این هم کل تیم جلوه های بصری فیلم اخراج شده بودند.

«مگالوپلیس» پروژه‌ای است که کاپولای ۸۳ ساله، مدت زمان طولانی است که در پی ساخت آن بوده است و در نهایت پاییز ۲۰۲۱ اعلام شد که این فیلم با هزینه شخصی ۱۲۰ میلیون دلاری «کاپولا» مقابل دوربین می‌رود؛ از منابع مالی که کارگردان «پدر خوانده» از فروش املاک محبوبش در کالیفرنیای شمالی به دست آورده است اما یک قانون نانوشته هالیوودی معروف می‌گوید که هیچ وقت کارگردان هزینه ساخت فیلمش را ندهد.

این فیلم که هم‌اکنون در نیمه راه فیلمبرداری ۸۰ تا ۹۰ روزه خود قرار دارد، اما بر اساس اعلام منابع خبری به دلیل مشکلات متعدد مشخص نیست آیا ساخت این پروژه می‌تواند طبق برنامه پیش برود یا خیر.

«کاپولا» برای این پروژه از جمع بازیگرانی سرشناسی از جمله «آدام درایور»، «ناتالی امانوئل»، «فارست ویتاکر»، «لارنس فیشبرن»، «جان وویت»، «تالیا شایر»، «شیا لبوف»، «جیسون شوارتزم» و «داستین هافمن» استفاده کرده و داستان فیلم درباره یک معمار است که به دنبال بازسازی شهر نیویورک به عنوان یک آرمان شهر پس از وقوع یک فاجعه است.

گفته می‌شود «کاپولا» در ابتدا از فناوری تولید مجازی جدید مشابه سریال علمی-تخیلی «مندلورین» استفاده کرده است اما با افزایش چالش‌ها و هزینه‌های این رویکرد، تیم تولید تلاش‌ می‌کند به سمت رویکردی کم‌هزینه‌تر و سنتی‌تر روی صفحه سبز متمرکز شود.

یکی از مدیران تولید این پروژه بزرگ گفته است که «کاپولا» خیلی بیشتر از آنچه در نظر داشت باید پول خرج کند و پیش از این نیز سرمایه گذاری زیادی کرده است و تمام نشدن این فیلم اتفاق بسیار تلخی خواهد بود.

قمار ۱۲۰ میلیون دلاری کارگردان «پدرخوانده»
کاپولا در پشت صحنه ساخت فیلم مگالوپلیس

«کاپولا» که هرگز پیش از این فیلمی با جلوه‌های بصری سنگین نساخته است، تقریباً تمام تیم جلوه‌های بصری خود را در ۹ دسامبر سال گذشته اخراج کرد و بقیه اعضای آن بخش نیز به زودی کنار گذاشته خواهند شد.

«مارک راسل» یک از چهره‌های کهنه‌کار هالیوود در عرصه جلوه‌های بصری که از آثارش می‌توان به «در ارتفاعات» و «گرگ وال استریت» اشاره کرد، به‌عنوان سرپرست تیم جلوه‌های بصری فیلم «مگاپولیس» را هدایت می‌کرد. البته «کاپولا» ۳۰ سال پیش نیز بخش جلوه‌های بصری خود را در فیلم «دراکولا»اخراج کرده بود.

اخیرا نیز «بث میکل» طراح تولید و «دیوید اسکات» مدیر هنری ناظر این پروژه نیز کنار رفته‌اند و مشخص نشده اخراج شده اند و یا استعفا داده‌اند.

این کارگردان تاکنون چندین فیلم ساخته که منتقدان آن‌ها را از بهترین‌های تمام دوران می‌دانند، از جمله «پدرخوانده» (۱۹۷۲) و دنباله آن در سال ۱۹۷۴، که هر دو برنده بهترین فیلم در اسکار شدند. با این حال او پس فیلم «دراکولای برام استوکر» محصول ۱۹۹۲، هیچ موفقیتی بزرگی نداشته است و آخرین بار در سال ۲۰۱۱ فیلم معمایی «توییکس» را مقابل دوربین برد که «وال کیلمر» و «بروس درن» در آن نقش آفرینی کردند.

وی سابقه طولانی در تولیدات چالش برانگیز دارد، وی در سال ۱۹۸۲ علاوه بر کارگردانی فیلم عاشقانه موزیکال «یکی از قلب»، تأمین مالی آن را نیز بر عهده داشت که فیلم موفقیتی چندانی در گیشه کسب نکرد و پس از سال ۱۹۸۴ فیلم «باشگاه کاتن» را با ستاره‌های سینما مقابل دوربین کرد که با حواشی فراوانی همراه شد و چندین نفر از عوامل فیلم به طور ناگهانی اخراج شدند.

اما هیچ یک از ساخته‌های «کاپولا»، به اندازه «اکنون آخرالزمان» با حواشی همراه نبود، فیلمی طاقت‌فرسا که همچون داستانش با جنون و هرج و مرج رو به رو بود. با این وجود، «اینک آخرالزمان» در سال ۱۹۷۹  دو جایزه اسکار برد و به یک فیلم کلاسیک تبدیل شد.

«کاپولا» آن سال در جشنواره فیلم کن درباره ساخت «اینک آخرالزمان» گفته بود: «در جنگل بودیم، پول و تجهیزات کافی در دسترس نداشتیم و کم کم دیوانه شدیم».

«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ‌۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و … اشاره کرد. 

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا