قوه قضاییه: اجرای احکام محمد قبادلو و محمد بروغنی به دلیل پایان نیافتن تشریفات قانونی در دستور کار نبوده / ادعای مادر قبادلو که شهید کرم‌پور در مکان دیگری به شهادت رسیده و فرزندش دخیل نبوده بی اساس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه اعلام کرد:  شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضد انقلاب و فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا است. در ادامه گزارش این مرکز آمده است: این خبرسازی رسانه‌های ضد انقلاب

کد خبر : 88368
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژانویه 2023 - 1:41
قوه قضاییه: اجرای احکام محمد قبادلو و محمد بروغنی به دلیل پایان نیافتن تشریفات قانونی در دستور کار نبوده / ادعای مادر قبادلو که شهید کرم‌پور در مکان دیگری به شهادت رسیده و فرزندش دخیل نبوده بی اساس است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه اعلام کرد:  شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضد انقلاب و فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: این خبرسازی رسانه‌های ضد انقلاب باعث شد تعداد قلیلی از جمله خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کنند.

پس از انتشار این خبر و فضاسازی که شب گذشته صورت گرفت، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضد انقلاب، تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دست‌آوردسازی کنند و عدم اجرای حکم را عقب‌نشینی از سوی دستگاه قضایی معرفی کردند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که اساسا اجرای احکام این محکومان در این مقطع زمانی به دلیل پایان نیافتن تشریفات قانونی در دستور کار نبوده و انتشار خبر مورد اشاره صرفا یک عملیات فریب علیه خانواده محکومان بوده است.

ادعاهای کذب مادر قبادلو مبنی بر شهادت شهید کرم پور

در فیلمی که شب گذشته از مادر محمد قبادلو منتشر شد وی ادعای نادرست و عجیبی که پیش تر هم از سوی وکیل این فرد مطرح شده بود را تکرار کرد.

مادر محکوم علیه قبادلو مدعی شد که شهید کرم‌پور در مکان دیگری به شهادت رسیده و فرزندش در شهادت وی دخیل نبوده است.

این ادعای عجیب در حالی مطرح می‌شود که بررسی های دقیق قضایی و شواهد و مدارک موجود در پرونده و اعترافات صریح محکوم علیه، وارد نمودن هرگونه خدشه‌ای بر این موضوع را بی اساس می کند.

محمد قبادلو خود به صورت صریح اعتراف کرده، سوار بر خودروی پیکان پدرش به سمت یگان موتوری نیروی انتظامی در شهر پرند هجوم برده و ماموران را زیر گرفته است.

شهادت شهود و بررسی تصاویر و فیلم‌های صحنه حادثه نیز همگی به طور شفاف همین مسئله را تایید می‌کنند.

همچنین محمد قبادلو درهمان صحنه جرم و پس از توقف خودرو در حالی که موتور ماموران نیروی انتظامی زیر آن گیر کرده بود بازداشت شده است.

برنامه­‌ی مفصل رسانه‌ای برای محمد قبادلو

اوایل آذرماه سال جاری مدیرعامل خبرگزاری میزان در توئیتی اعلام کرده بود که «برای محمد قبادلو برنامه­‌ی مفصل دارند.»

در این توئیت آمده بود: «با توجه به محتوایی که تاکنون منتشر کرده بودند برنامه بعدی این بود که بگویند شهید کرم پور اصلا آن شب در آن منطقه نبوده و قبادلو عامل شهادت وی نبوده است. اما فیلمی که یکی از پلیس‌‎ها همان شب از صحنه می‎گیرد همه برنامه‌ها را بهم زده است.»

گفتنی است، بامداد ۳۱ شهریور ماه سال جاری با توجه به برخی التهابات در شهرستان پرند، ماموران یگان ویژه با حضور و استقرار در محل عملیاتی خود اقدام به ایجاد امنیت و جلوگیری از اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران کردند.

پس از پایان ماموریت ماموران انتظامی یگان ویژه و در زمان بازگشت به مقر خود، محمد قبادلو همانطور که خودش عنوان کرده است، با نقشه قبلی، با خودرو پیکان و با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت یگان موتور سوار حمله ور می‌شود.

خودروی متهم پس از برخورد با موتورهای یگان امداد متوقف می‌شود. در این حادثه فریدکرم پور افسر یگان ویژه به دلیل برخورد شدید با خودروی متهم به درجه رفیع شهادت نایل می‎شود و تعدادی از نیروهای یگان ویژه نیز آسیب جدی می بینند.

قبادلو پس از ارتکاب جرم قصد فرار داشته اما به دلیل قرار گرفتن یک دستگاه موتورسیکلت یگان امداد در زیر خودرو، موفق به این کار نمی‌شود.

متهم قبادلو براساس حکم اولیه دادگاه انقلاب به افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، تخریب و اقدام علیه امنیت ملی ‌کشور که منجر به اخلال در نظم عمومی و ناامنی در کشور و وارد کردن خسارت به افراد و اموال عمومی شده متهم و به اعدام محکوم شد و حکم اعدام او نیز پس از بررسی های مجدد در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته است



منبع

برچسب ها :

ناموجود