ماده شیمیایی چربی زدا با احتمال بیشتر پارکینسون مرتبط است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر:به گفته محققان، یک ماده شیمیایی مورد استفاده برای چربی زدایی قطعات صنعتی که تا دهه ۱۹۷۰ به عنوان بی حس کننده جراحی نیز استفاده می شد، ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.    به نقل از هلث دی نیوز، مطالعه جدید نشان داد که

کد خبر : 147853
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2023 - 17:19
ماده شیمیایی چربی زدا با احتمال بیشتر پارکینسون مرتبط است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر:به گفته محققان، یک ماده شیمیایی مورد استفاده برای چربی زدایی قطعات صنعتی که تا دهه ۱۹۷۰ به عنوان بی حس کننده جراحی نیز استفاده می شد، ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

 

 به نقل از هلث دی نیوز، مطالعه جدید نشان داد که دو سال قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مایع TCE ممکن است خطر پارکینسون را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

 

TCE یا تری کلرواتیلن که در هوا، آب و خاک باقی می‌ماند با سرطان‌های خاصی مرتبط است.

 

برای این مطالعه، محققان تشخیص پارکینسون را در حدود ۱۶۰۰۰۰ کهنه سرباز نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده مقایسه کردند.

 

بین سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۸۵، اعضای ارتش حداقل سه ماه را در کمپ لژون یا کمپ پندلتون در کالیفرنیا گذراندند.

 

سطح TCE در آب در کمپ لژون ۷۰ برابر بالاتر از حداکثر سطح ایمنی بود. آب کمپ پندلتون آلوده نبود.

 

داده‌ها شامل اطلاعات بهداشتی بعدی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۱ بود که انتظار می‌رفت کهنه سربازان به بیماری پارکینسون مبتلا شوند.

 

در مجموع، ۴۳۰ کهنه سرباز مبتلا به پارکینسون تشخیص داده شدند. خطر برای کسانی که مدتی را در کمپ لژون گذراندند ۷۰ درصد بیشتر از آنهایی بود که در کمپ پندلتون بودند.

 

به طور متوسط، پرسنل نظامی حدود دو سال در کمپ‌های خود مستقر بودند که از سن ۲۰ سالگی شروع شد. آنها به طور میانگین در سن ۵۴ سالگی برای کمپ لژون و ۵۳ سالگی برای پندلتون، به پارکینسون مبتلا شدند.

 

TCE می‌تواند برای چندین دهه در خاک یا آب‌های زیرزمینی باقی بماند. در حال حاضر بیشتر به عنوان چربی‌گیر استفاده می‌شود، اما نزدیک به ۱۰۰ سال است که برای اهداف صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. در سال ۱۹۷۷ به عنوان یک بیهوش کننده جراحی ممنوع شد.

 

برای چربی زدایی قطعات، این ماده شیمیایی را در یک مخزن گرم می‌کنند تا بخاری ایجاد شود که گریس را حل کند. سپس ماده شیمیایی وارد جو می‌شود.

 

خطر قرار گرفتن در معرض TCE فراتر از پرسنل نظامی است و غیرنظامیان نیز در معرض خطر هستند.

 

بین ۹٪ تا ۳۴٪ از منابع آب ایالات متحده حاوی مقادیر قابل اندازه گیری TCE است.



منبع

برچسب ها :

ناموجود