مانورهای نظامی روسیه و بلاروس در نزدیکی مرز لهستان

روسیه و بلاروس توان نظامی خود را برای سومین بار در روزهای گذشته، در نزدیکی مرز لهستان-بلاروس به نمایش گذاشتند، جایی که هزاران پناهجو در شرایطی اسفناک و در میانه یک بحران انسانی و ژئوپلتیک، گیر افتاده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، روسیه و بلاروس روز جمعه یک مانور نظامی مشترک

کد خبر : 7631
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 17:02
مانورهای نظامی روسیه و بلاروس در نزدیکی مرز لهستان

روسیه و بلاروس توان نظامی خود را برای سومین بار در روزهای گذشته، در نزدیکی مرز لهستان-بلاروس به نمایش گذاشتند، جایی که هزاران پناهجو در شرایطی اسفناک و در میانه یک بحران انسانی و ژئوپلتیک، گیر افتاده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، روسیه و بلاروس روز جمعه یک مانور نظامی مشترک در نزدیکی مرز لهستان برگزار کردند، تمریناتی که به گفته وزارت دفاع بلاروس “با تقویت فعالیت‌های نظامی در نزدیکی مرزهای رسمی جمهوری بلاروس در ارتباط بود.”

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: دو چترباز روسی در این مانور، در پی باز نشدن چترهایشان به دلیل وزش باد شدید، جان خود را از دست دادند.

ناتو روز جمعه پس از این رزمایش، اعلام کرد هرگونه تحریک یا تشدید اوضاع در مرزهای کشورهای عضو این اتحادیه با بلاروس را زیر نظر دارد.

رهبران غربی، از جمله نخست وزیران کشورهای همسایه، یعنی لهستان، لتونی و لیتوانی، بلاروس را به ایجاد بحران مهاجران در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا متهم می‌کنند و این اقدامات را در راستای تلافی تحریم‌هایی می‌دانند که به دلیل نقض حقوق بشر، از سوی این اتحادیه، علیه بلاروس وضع شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود