ما با سرنوشت مهاجران بازی نخواهیم کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز (جمعه) به مهاجرانی که در مرز با لهستان گیر افتاده اند، اعلام کرد که کشورش به آن‌ها کمک می‌کند تا به خانه بازگردند، اما آن‌ها را مجبور نخواهد کرد. وی در بازدید از یک کمپ موقت مهاجران گفت: «ما به

کد خبر : 9188
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 15:03
ما با سرنوشت مهاجران بازی نخواهیم کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز (جمعه) به مهاجرانی که در مرز با لهستان گیر افتاده اند، اعلام کرد که کشورش به آن‌ها کمک می‌کند تا به خانه بازگردند، اما آن‌ها را مجبور نخواهد کرد.

وی در بازدید از یک کمپ موقت مهاجران گفت: «ما به کسانی که می‌خواهند به خانه بروند کمک می‌کنیم تا این کار را انجام دهند. اما آن‌ها را مجبور نخواهیم کرد. ما با سرنوشت آن‌ها بازی سیاسی نخواهیم کرد.»

رئیس جمهور بلاروس در اولین حضور علنی خود در مرز از زمان آغاز بحران، از یک مرکز ارائه غذا به مهاجران بازدید و با کارگران صلیب سرخ در اردوگاه صحبت کرد.

لوکاشنکو همسایگان بلاروس در اتحادیه اروپا را مورد سرزنش قرار داد و به مهاجران گفت: «ما هر کاری را که می‌خواهید انجام خواهیم داد، حتی اگر برای لهستانی‌ها و لتونی‌ها بد باشد. ما تحت هیچ شرایطی شما را بازداشت نمی‌کنیم، دستان شما را نمی‌بندیم و به زور وارد هواپیما نمی‌کنیم.»

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم کرده است که هزاران نفر از خاورمیانه را به مرزها کشانده و آن‌ها را به تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، وادار به ورود به این اتحادیه می‌کند. این درحالی است که بلاروس این موضوع را رد می‌کند.

بلاروس شروع بازگرداندن مهاجران به خانه‌هایشان را آغاز کرده است، اما گفته است که منتظر خواهد ماند تا اتحادیه اروپا درباره پذیرش ۲ هزار مهاجر مانده در مرزپاسخ دهد. لوکاشنکو روز دوشنبه گفت که بلاروس از آلمان می‌خواهد که مهاجران را بپذیرد و اتحادیه اروپا در خصوص این موضوع با مینسک تماسی برقرار نمی‌کند.

بن‌بست سیاسی پناهجویان، اختلافات روسیه و اتحادیه اروپا را تشدید کرده است. روابط آن‌ها پس از جنگ سرد و از زمان الحاق کریمه به اوکراین در سال ۲۰۱۴ به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود