محسن رضایی: بخشی از نیاز بازار خودرو با واردات رفع می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تولید و عرضه خودرو در کشور با تقاضای موجود همخوانی ندارد و از این‌رو، تلاش می‌شود تا بخشی از نیازهای مردم در زمینه خودرو با واردات رفع شود. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید

کد خبر : 150767
تاریخ انتشار : شنبه 3 ژوئن 2023 - 19:22
محسن رضایی: بخشی از نیاز بازار خودرو با واردات رفع می‌شود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تولید و عرضه خودرو در کشور با تقاضای موجود همخوانی ندارد و از این‌رو، تلاش می‌شود تا بخشی از نیازهای مردم در زمینه خودرو با واردات رفع شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: صنایع خودروسازی کشورمان باید بتوانند خود را به سطحی از توانمندی برسانند که بسیار بهتر از صنایع نظامی، پهبادسازی و موشکی فعالیت کنند و این مسأله مهمی است.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم در صنعت خودروسازی نیز توانمندی‌های ایران اسلامی را هم در کیفیت تولید و هم در قیمت تمام‌شده خودرو به اثبات برسانیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اضافه کرد: صنعت خودروسازی ایران باید آنقدر توانمندی داشته باشد تا در عرصه جهانی خود را مطرح کند.

رضایی با اشاره به نیاز بالای جامعه به خودرو، شرایط کنونی بازار خودرو را دارای التهاب توصیف کرد و گفت: امروز تقاضای بر جای مانده بالایی در حوزه خودرو در جامعه وجود دارد و از سوی دیگر، تولید کم است.

وی تصریح کرد: تولید و عرضه خودرو در کشور هم‌اکنون با تقاضای موجود همخوانی ندارد و از این‌رو، تلاش می‌شود تا بخشی از نیازهای مردم در زمینه خودرو با واردات رفع شود و این امر در دست پیگیری است.

معاون امور اقتصادی رئیس‌جمهور برای بررسی برخی طرح‌های در دست اجرا و مشکلات اقتصادی استان سمنان به این استان سفر کرده است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار سمنان، بازدید از دو واحد صنعتی الگانت و خودروسازی فردا، حضور در جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال با حضور فعالان اقتصادی در سمنان و  شرکت در مراسم یادواره شهدای شهر دیباج بعد از نماز مغرب و عشا از برنامه‌های سفر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به استان سمنان است.

برچسب ها :

ناموجود