مخالفت مجدد مجارستان با دیکته‌های اتحادیه اروپا

ویکتور اوربان گفت: بروکسل اراده خود را در مورد مسائل کلیدی مانند مهاجرت و تحریم‌ها بر بوداپست تحمیل می‌کند، اما مجارستان به دفاع از منافع مردم خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر مجارستان افزود: مجارستان به تمام تعهدات توافق شده با کمیسیون اروپا عمل کرده است. مسئولان در بروکسل شرایط جدیدی را مطرح می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند اراده خود را در زمینه مهاجرت، تحریم‌ها و هویت بر ما تحمیل کنند.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان پنجشنبه گذشته گفته بود مجارستان باید برای حملات جدی اتحادیه اروپا آماده باشد چرا که بروکسل از انواع باج خواهی علیه بوداپست استفاده می‌کند.

سیارتو به مجمع همبستگی مدنی گفت: در حال حاضر عملاً هیچ نوع باج‌گیری وجود ندارد که بروکسل علیه مجارستان به آن متوسل نشده باشد. ما همواره مورد حمله شدید قرار گرفته‌ایم، اما در نهایت، همیشه حق با ما بوده است. البته در دوره آینده ما باید خود را برای حملات جدی آماده کنیم. این امر با اخاذی، باج گیری سیاسی، تبلیغات دروغین و اکاذیب همراه خواهد بود.

مجارستان پیشتر از سران ارشد اتحادیه اروپا در خلال نشست اوایل مهر در پراگ خواست تا برای جلوگیری از گسترش جنگ در اوکراین و تشدید نزاع، مذاکره کنند.

بوداپست با امضا نکردن بسته هشتم تحریمی اروپا علیه روسیه از منافع ملی خود دفاع و جلوگیری از تأثیر این تحریم‌ها بر بخش انرژی مجارستان را تضمین کرد که مسله مهمی برای مجارستانی‌ها به شمار می‌رود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا