مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهند شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: به منظور افزایش نقش آفرینی معلمان، نمایندگان اولیاء، نمایندگان مدیریت محلی و نهادهای انقلابی در اداره مدرسه، مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهد شد. به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در بازدید از مدرسه هیأت امنایی اصحاب کساء قم در مورد  استفاده از ظرفیت‌های

کد خبر : 96581
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 ژانویه 2023 - 13:45
مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهند شد



رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: به منظور افزایش نقش آفرینی معلمان، نمایندگان اولیاء، نمایندگان مدیریت محلی و نهادهای انقلابی در اداره مدرسه، مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در بازدید از مدرسه هیأت امنایی اصحاب کساء قم در مورد  استفاده از ظرفیت‌های مدرسه و اولیاء برخی از دانش آموزان، گفت: در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و شعار دولت مردمی، کیفیت بخشی، تقویت و ارتقای مشارکت عوامل سهیم و مؤثر و گسترش متوازن مدارس هیأت امنایی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: آموزش و پرورش در راستای عدالت تربیتی وآموزشی و با هدف اجرای سیاست‌های مدرسه محوری و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس و همچنین استفاده بهینه از مشارکت‌های مردمی به استناد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، تلاش کرده است شیوه‌های نوین از مدیریت در مدارس را مورد توجه قرار دهد. این طرح با هدف تمرکز زدایی و حرکت در مسیر مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و افزایش نقش و عوامل سهیم و مؤثر همه ذینفعان از جمله معلمان، اولیاء دانش آموزان، معتمدین محلی و… صورت می‌پذیرد.

وی افزود: مقرر شده است سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی طرح مطالعاتی و توجیهی این برنامه را آماده کند و الگو، مدل و الزامات آن را از جهت آیین نامه‌ای و نرم‌افزاری و سخت افزاری برای وزارت آموزش و پرورش آماده کند.
محمودزاده ویژگی مهم مدارس هیأت امنایی را بهره‌گیری از افزایش نقش آفرینی معلمان، نمایندگان اولیاءو ظرفیت‌های محله، نهادها و خیرین، دانست و گفت: مدارس هیأت امنایی امکان تبدیل مدرسه به عنوان کانون یادگیری محله را فراهم کرده و شرایطی را برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی با کیفیت به دانش‌آموزان مهیا می‌کنند.

وی با بیان اینکه توسعه این مدارس و همچنین ارتقای کیفی و کمی و شفافیت در عملکرد آنها به مطالبه عمومی تبدیل شده است، اظهار کرد: به منظورکیفیت بخشی، تقویت و ارتقای مشارکت عوامل سهیم و مؤثر و گسترش متوازن مدارس هیأت امنایی، جلسات تخصصی مبنی بر راه حل‌های قانونی و منعطف با استفاده از تمامی ظرفیت‌ حوزه‌های آموزش و پرورش در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش صورت گرفته است و وزارت آموزش و پرورش در این مسیر مصمم است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمودزاده با انتقاد از نگاه مشارکتی صرفا مالی به مدارس هیأت امنایی، از چرخش تحولی دولت به مشارکت چند وجهی اجتماعی، تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهادهای دولتی عمومی و غیردولتی اشاره کرد و افزود: با بازخوانی تجربه سال‌های گذشته این مدارس و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها ساز و کارها به نحوی پیش بینی می‌شود که از افزایش عدالت و همچنین کیفیت در توسعه این مدارس اطمینان حاصل شود با اجرایی شدن این رویکرد، شاهد تسهیل درسیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش از جمله توسعه مشارکت مردمی در نظام تعلیم و تربیت و حرکت در مسیر کاهش تمرکز امور، ایجاد زمینه‌های مناسب برای تقویت مدارس، ارتقای سطح مهارت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان و حرکت در مسیر برقراری عدالت تربیتی وآموزشی که شعار اصلی دولت مردمی سیزدهم است، در مدارس کشور باشیم.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود