مردم ایران اجازه نمی‌دهند که ناهنجاری‌های دوره طاغوت تکرار شود

ایسنا/تهران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز عده‌ای تصور می‌کنند که در مسیر انقلاب اسلامی، بازگشت به عقب وجود دارد که این خیالی خام و کور است. ارتجاع خط قرمز جمهوری اسلامی است و هیچ بازگشت به عقبی در آن وجود ندارد و مردم ایران اجازه نمی‌دهند که ناهنجاری‌های دوره طاغوت تکرار شود. به

کد خبر : 150608
تاریخ انتشار : شنبه 3 ژوئن 2023 - 5:43
مردم ایران اجازه نمی‌دهند که ناهنجاری‌های دوره طاغوت تکرار شود



ایسنا/تهران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز عده‌ای تصور می‌کنند که در مسیر انقلاب اسلامی، بازگشت به عقب وجود دارد که این خیالی خام و کور است. ارتجاع خط قرمز جمهوری اسلامی است و هیچ بازگشت به عقبی در آن وجود ندارد و مردم ایران اجازه نمی‌دهند که ناهنجاری‌های دوره طاغوت تکرار شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه ۱۲ خردادماه در مراسم شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین که در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: نهضت امام راحل، قیامی کاملا دینی و تکمیل‌کننده تمامی حرکات در ۲۰۰ سال اخیر بود. در حرکت امام، مبارزه با استعمار و استبداد توأمان جلو رفت و ایشان با تمامی تجربیات گذشته و علم به اینکه چطور جنبش مشروطه شکست خورد و از دل رهایی از استبداد قجری استبداد خشن و اختناق پهلوی بیرون آمد و اینکه چطور از نهضت ملی‌شدن صنعت نفت و رهایی از استعمار، استبداد با خشن‌ترین شکل متولد شد حرکت خویش را آغاز کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام راحل با نگاه عمیق بر گذشته این سرزمین، نهضت اسلامی مردم ایران را آغاز کرد، عناصر مبارزه را به دقت در کنار هم قرار داد و همزمان که از ظلم خاندان پهلوی و اختناق فریادش بلند بود، به همان نحو از حضور استعمار خارجی و آمریکا به عنوان قدرت جدید که تلاش می‌کرد کشورها را در برابر رقیب سنتی خود داشته باشد و با امکانات کشورهای منطقه به دست دولت‌های دست‌نشانده در مقابل نفوذ کمونیست سد ایجاد کند، سخن به میان آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امام راحل همزمان هم به استبداد داخل و هم استعمار بیرون حمله کرد و به این دو، مولفه جدید مبارزه با رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس را افزوده و از روز اول نهضت، علاوه بر برقراری استقلال و آزادی در کشور، مبارزه با ظلم و استکبار در نظام بین‌الملل و مبارزه با غده سرطانی رژِیم صهیونیستی را به عنوان سه اولویت حرکت خود اعلام نمود.

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل به عنوان یک معجزه در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید، بیان کرد: امام خمینی(ره) در حالی که همه وجودش عشق به رهایی امت از ستم ستمگران و ظلم ظالمان بود، انقلاب را در حالی به پیروزی رساند که شاید کمتر کسی تحقق آن را پیش‌بینی می‌کرد.

وی گفت: امام نهضت خود را با استقامتی ستودنی و حضور جماعتی از رهبران دست‌ازجان‌شسته همچون رهبر معظم انقلاب و با پشتیبانی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران به پیروزی رساند، هیچ حرکتی در تمام طول تاریخ بشر در هیچ جامعه‌ای با چنین اجماعی اتفاق نیفتاده بود، از این رو امام راحل در وصیتنامه خود اظهار می‌کند که مردم ایران از مردم مدینه و حجاز در عصر نبوی و مردم عراق و کوفه در عصر امام حسین(ع) محکم‌تر پای ایمان دینی خود ایستاده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: نه تنها پیروزی انقلاب اسلامی که تداوم و عمر ۴۵ ساله آن نیز یک معجزه بزرگ الهی است، شاید ما به واسطه هم عصری با این پدیده بزرگ، توان درک همه جوانب این اتفاق را نداریم، زمانی که همه دنیا با تمام ساز و برگ‌ها و امکانات هشت سال جنگ را به مردم تحمیل کنند، مردم ایران با دست خالی و حداقل امکانات نظامی در برابر این هجمه ایستاده و موجب شدند تا جایگاه امروز ایران، در بالاترین نقطه خود قرار بگیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز عده‌ای تصور می‌کنند که در مسیر انقلاب اسلامی، بازگشت به عقب وجود دارد که این خیالی خام و کور است، ارتجاع خط قرمز جمهوری اسلامی است و هیچ بازگشت به عقبی در آن وجود ندارد و مردم ایران اجازه نمی‌دهند که ناهنجاری‌های دوره طاغوت تکرار شود.

وی تأکید کرد: مردم ایران اجازه نمی‌دهند ارزش‌هایی که ۴۵ سال برای تحقق آن قیام کردند از جامعه حذف شود، آن عده‌ای که می‌خواهند در جامعه ما موضوع بی‌حجابی را مطرح کنند، بدانند که حجاب و عفاف پرجم بلند مردم ایران است؛ چرا که مردم ایران برای بلندکردن این پرچم، خون عزیزان خود را تقدیم کردند و در وصیتنامه اکثر شهدا، جامعه دعوت به حفظ حجاب و عفاف شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود