مسایل منطقه ای باید بین کشورهای منطقه حل و فصل شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر امارات بر مدیریت چالش های منطقه ای محیط زیست با مشارکت و همکاری کشورهای منطقه تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با سفیر کشور امارات متحده عربی در ایران،

کد خبر : 87839
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 ژانویه 2023 - 12:24
مسایل منطقه ای باید بین کشورهای منطقه حل و فصل شود


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر امارات بر مدیریت چالش های منطقه ای محیط زیست با مشارکت و همکاری کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با سفیر کشور امارات متحده عربی در ایران، با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور مسلمان و برادر، اظهار کرد: دو کشور همسایه ایران و امارات در ابعاد گوناگون به هم نزدیک هستند اما متاسفانه دشمنان مشترک دوست ندارند که روابط مطلوبی بین ما برقرار باشد.

معاون رییس جمهور، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که مسایل منطقه ای می بایست بین کشورهای منطقه به بهترین شکل ممکن، حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه بیگانگان در پی اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه هستند، تصریح کرد: تجربه نشان می دهد هرجا که رژیم جعلی صهیونیستی پا گذاشته، برای آن منطقه مشکل به وجود آورده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از مسایل مشترک دو کشور ایران و امارات را موضوع محیط زیست عنوان و ضمن قدردانی از شرکت وزیر محیط زیست و سفیر امارات در ایران در کنفرانس منطقه ای تهران، گفت: ما بر اساس اندیشه و تفکر رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر رییسی به دنبال ارتباط نزدیک با همه کشورهای همسایه هستیم.

سلاجقه ادامه داد: بحث گرد و غبار موجب آزار و اذیت تمامی مردم منطقه شده است که با همکاری کشورهای منطقه قابل مدیریت است.

معاون رییس جمهور، بحث آلایندگی آبراهه های مشترک را از دیگر چالش های محیط زیستی عنوان و تاکید کرد که این مشکل از طریق راپمی (سازمان منطقه‌ ای حفاظت از محیط زیست دریایی خلیج فارس) می تواند بهبود پیدا کند.   

وی با ابراز خوشحالی از میزبانی کشور امارات متحده عربی برای اجلاس کاپ ۲۸ که سال آینده برگزار می شود، گفت: امیدواریم برگزاری این اجلاس نتایج خوبی برای چالش تغییرات آب و هوایی داشته باشد و ما هم آمادگی خود را برای همه گونه کمک و همیاری با شما اعلام می کنیم.

در این دیدار، سفیر امارات متحده عربی در ایران با تاکید بر ضرورت پیگیری قرارداد اولیه ای که به امضای وزیر محیط زیست این کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران رسیده است، روابط دو کشور را در جهت همگرایی و در راستای دستورات مقامات عالی کشور امارات و ریاست جمهوری ایران دانست.

وی با اشاره به برنامه سفر مقامات و فعالان اقتصادی ایران به امارات، گفت: به نظر ما شرایط برای توسعه روابط بین دو کشور مهیاست.

سفیر امارات متحده عربی در ایران از حضور فعالانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس کاپ ۲۷ در کشور مصر و توجه به پیشنهادات محیط زیستی امارات قدردانی کرد و ضمن ابلاغ گرم ترین سلام ها و احترامات وزیر محیط زیست امارات به دکتر سلاجقه، از ایشان برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.            

سلاجقه: مسایل منطقه ای باید بین کشورهای منطقه حل و فصل شود

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود