مشاغل ضروری برای مهاجرت به کانادا

مشاغل ضروری برای مهاجرت به کانادا

 

کانادا یکی از پرطرفدارترین کشور های مهاجر پذیر در سراسر دنیا شناخته شده است که تقریباً ۲۲ درصد از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است. روند رشد صنعتی و اقتصادی کانادا بسیار سریع است و به دلیل جمعیت کم، همواره نیازمند نیروی متخصص و ماهر است. شاید یکی از مهمترین دلایل مهاجر پذیر بودن این کشور همین موضوع باشد.

کانادا نهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارا می باشد و با داشتن منابع طبیعی فراوان در نظر دارد شغل های مورد نیازش را گسترش دهد و مشاغل را در دسته بندی NOC طبقه بندی کرده است. در این مقاله قصد داریم لیست مشاغل ضروری و مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا را به طور کامل توضیح دهیم تا با توجه به شرایط خود تصمیم به انتخاب کشور کانادا به عنوان مقصد بگیرید.

منبع این مقاله :  dornamigration.com

لیست مشاغل شروری و مورد نیاز کانادا

سالانه افراد زیادی به منظور کار و اخذ اقامت این کشور از طریق کاریابی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. از این رو با دسترسی به لیست مشاغل ضروری و مورد نیاز کانادا شرایط پیدا کردن کار برای شما راحت تر خواهد شد.

دولت فدرال کشور کانادا هر سال با توجه به نیازهای شغلی هر یک از ایالات این کشور لیستی از مشاغل مهم و مورد نیاز کانادا را منتشر می نماید. متقاضیان کار در کانادا می توانند جهت بررسی شغل های ضروری مهم برای مهاجرت به کانادا و بررسی شرایط خود و تطبیق با آن ها  به سایت رسمی دولت کانادا مراجعه نمایند.

نرخ بیکاری در کشور کانادا حدود 5.9 درصد می باشد که این موضوع موید اقتصاد قدرتمند و شانس بالای کاریابی مهاجرین در این کشور می باشد. مهاجرت کردن از طریق روش کاری جزء کم هزینه ترین گزینه‌ها برای اقامت و در نهایت تابعیت کشور کانادا می باشد.

شناخت مشاغلی که در کانادا به نیروی کار نیاز دارد، به شما کمک می کند تا بتوانید در انتخاب بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا بهتر تصمیم بگیرید. اگر قصد دارید از طریق پروسه express entry یا ورود سریع وارد این کشور شوید و  با نیت کار در کشور مستقیما به اقامت دائم کانادا دست یابید، حتما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که شغل مورد نظر شما در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا یا ناک های شغلی کانادا موجود بوده و حتما در بین دسته مشاغل کدهای مدنظر باشد.

 

لیست مشاغل شروری و مورد نیاز کانادا

 

ناک NOC کانادا چیست ؟

دولت کانادا مشاغل موجود در بازار کار را با عنوان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC منتشر می کند. به عبارت ساده تر ناک یک کد چهار رقمی است که مشاغل مختلف در بازار کار کانادا را از هم تفکیک می کند.

این مشاغل براساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می شوند. در لیست ناک کانادا، در حدود 30 هزار شغل در 4 گروه مهارتی و 10 گروه شغلی بزرگ دسته بندی شده اند. مشاغل کانادا در پنج دسته بندی 0، A، B، C و D تقسیم بندی می شوند که جزئیات این گروه های شغلی بر اساس سطح و نوع مهارت، ناک ها به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • مهارت های نوع 0 (صفر)

مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک که بیشترین میزان تقاضا را در کانادا دارند در این بخش قرار می گیرند.

  • مهارت های نوع A

مشاغل تخصصی هستند که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند. همانند پزشکان، مهندسان و معلمان

  • مهارت های نوع B

مشاغل این دسته تخصصی و فنی هستند و معمولا نیازمند مدرک فنی یا گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی هستند. همانند: برقکار، تاسیسات کار و آشپز

  • مهارت های نوع C

مشاغل گروه C مشاغل معمولی هستند و معمولا نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش های تخصصی مربوطه هستند. مانند: راننده، گارسون و قصاب.

  • مهارت های نوع D

مشاغل گروه D نیازمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند. این مشاغل و معمولا آموزش حین کار دارند. همانند کارگران خدماتی و نیروهای نظافت.

نکته مهم: لازم به ذکر است که برای تصدی یک شغل باید سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود در کشور مبداء داشته باشید. به این طریق می‌توانید کارفرما را مجاب کنید که برای شما نامه پیشنهاد کاری صادر کند.

مشاغل ضروری در کانادا را بهتر بشناسید

توسعه دهنده وب دامپزشک جوشکار مهندس برق
حسابدار مهندس هوافضا کارگرعمومی داروساز
مدیر پروژه مشاورین مالی پرستار پزشکی
مهندس کامپیوتر مدیر تولید مدیران کشاورزی راننده
برق کار صنعتی مهندس نرم افزار مدیر تبلیغات و بازاریابی مدیران منابع انسانی

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار کانادا

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار کانادا با بررسی مشاغل مورد نیاز کانادا عبارتند از

به طور کلی جهت یافتن شغل مناسب در کانادا، با توجه به لیست مشاغل ضروری و مورد نیاز کانادا، اسناد و مدارک مشخصی را باید آماده کرده و در صورت نیاز برای کارفرمای کانادایی خود ارسال نمایید. در ابتدای امر باید کد شغل مورد نیاز خود را از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا جستجو نمایید.

اولین مدرک مورد نیاز داشتن شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number (SIN)) می باشد SIN یک کد نه رقمی است که اکثر والدین کانادایی بلافاصله پس از تولد فرزند خود برای دریافت این کد اقدام می کنند و مانند کد ملی، یک کد منحصر به هر فرد است که برای کار در کانادا و برخورداری از مزایا و برنامه های مختلف دولتی مورد نیاز خواهد بود. مهاجرین بین المللی برای دریافت این کد می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند کارت اقامت دائم، تایید اقامت دائم، تاریخ ثبت ورود به کانادا، تاییدیه ورود به کانادا و یا تایید وضعیت حال حاضر خود، اقدام به درخواست SIN نمایند. برای اخذ ویزای کاری کانادا علاوه بر داشتن اجازه کار موقت از کارفرمای مورد نظر، ارائه اسناد و مدارک زیر نیز ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو عدد عکس پرسنلی و عکس از اعضای خانواده
  • شواهدی مبنی بر اثبات داشتن مهارت برای شغل مورد نظر
  • ارایه گواهی مربوط به مجوز کاری در ایالت کبک در صورت نیاز
  • مدارک سند ازدواج
  • فرم پر شده اطلاعات خانوادگی
  • تمامی مدارک هویتی
  • فرم درخواست اجازه کار در خارج از کشور کانادا تحت عنوان IMM 1295
  • فرم شامل اطلاعات خانوادگی تحت عنوان IMM 5645
  • فرم درخواست اقامت موقت کانادا برای متقاضی و خانواده وی شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی

جمع بندی

پایین بودن نرخ بیکاری، بازار کار پر سود و کمبود نیروی کار نقش مهمی در ورود مهاجرین به بازار کار این کشور دارد. این سرزمین همه ساله پذیرای هزاران نیروی خارجی است و فررصت های شغلی متعددی را برای ان ها فراهم می کند.

همان طور که اشاره کردیم مشاغل مختلف از جوشکار گرفته تا توسعه دهندگان وب در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار گرفته است. متقاضیان با توجه به شرایط و تخصصی که دارید می توانید با انتخاب آگاهانه در مسیر مهاجرتی درست قدم بردارید.

 

برچسب ها : مهاجرت به کانادا,ویزای کانادا,درنامایگریشن

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا