مشاور ترامپ با درخواست دادگاه برای دسترسی به اسناد و مدارک مخالفت کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، استفان بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ در بیانیه‌ای در اعتراض به حکم دادگاه برای دسترسی به اسناد و مدارک بیشتر و انتشار علنی آن‌ها گفت: مردم باید خودشان قضاوت کنند که آیا وزارت دادگستری آمریکا به یک نتیجه عادلانه براساس حقایق متعهد است یا خیر.

بنن در اعتراض خود از دادستان‌های آمریکا خواست روند محاکمه را به صورت عادی پیگیری کنند و اجازه دسترسی به اسناد و مدارک محرمانه و انتشار علنی آن‌ها را ندهند.

آماندا آر وان، دستیار دادستان آمریکا در این باره گفت: کمتر از ۲۰ سند برای بررسی بیشتر وجود دارد.

اما ایوان کورکوران، وکیل استفان بنن به خبرنگاران گفته که اسناد و شواهد بیشتر وجود دارد که باید برای اعمال قانون بر روی آن‌ها از حق دفاع خود استفاده کنند.

دادستان فدرال آمریکا گفته اند دلایل کافی برای مخفی ماندن اسناد و مدارک بنن وجود ندارد و بیشتر اسنادی که مشاور سابق ترامپ با انتشار آن‌ها مخالف است در حال حاضر جنبه عمومی دارد.

کمیته تحقیقات کنگره در نظر دارد از بنن درباره فعالیت‌های وی در هتل ویلارد در هفته منتهی به ۶ ژانویه تحقیقات بیشتری انجام دهد. استفان بنن، مشاور عالی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا مدتیست توسط کمیته تحقیقات کنگره برای ارائه مدارک، اسناد و شواهد خود از حادثه حمله به ساختمان کنگره به دادگاه احضار شده، ولی به اصرار ترامپ و با استناد به حق اجرایی روسای جمهور آمریکا از حضور در دادگاه و شهادت در مورد این حادثه امتناع کرده است.

حالا بنن ۶۷ ساله به دلیل امتناع از حضور در دادگاه و ارائه شواهد خود متهم به بی احترامی به کنگره شده و مجازات آن حداقل یک سال زندان و پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه نقدی است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا