مشاور ترامپ: حملات به من با انگیزه‌های سیاسی و از سوی بایدن و پلوسی انجام می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو بنن، مشاور عالی دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری برای نخستین بار در جلسه دادگاه کمیته تحقیقات حادثه حمله به ساختمان کنگره حاضر شد.

بنن پیشتر توسط هیئت منصفه دادگاه فدرال به اتهام توهین به کنگره و همدستی با آشوبگران محکوم شده بود. استیو بنن علی رقم حضور خود در دادگاه پس از جلسه در خارج از ساختمان دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم این اقدامات دستگاه قضایی با انگیزه‌های سیاسی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: جو بایدن، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان پیگیر محاکمه من در دادگاه هستند.

استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا دوشنبه خود را به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) تحویل داد تا با نخستین اتهامات کیفری در زمینه مخالفت با همکاری با تحقیقات کنگره در خصوص حمله مرگبار ششم ژانویه به ساختمان کنگره روبرو شود.

استیو بنن امروز و در حالی که شبکه‌های اجتماعی صحنه معرفی کردن او را به شکل زنده پخش می‌کردند، با نگاه مستقیم به دوربین، از هواداران خود خواست تا تمرکز خود را حفظ کنند. بنن خطاب به هوادارانش گفت: ما رژیم بایدن را سرنگون می‌کنیم. من از شما می‌خواهم تا تمرکز خود را حفظ کنید. همه این اقدامات تنها جنجال و هیاهو است.

انتظار می‌رود استیو بنن شامگاه دوشنبه برای محاکمه در دادگاه حاضر شود و به نوشته خبرگزاری‌ها، احتمالاً با قرار وثیقه آزاد خواهد شد. پیشتر وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود استیو بنن به دلیل سرپیچی از احضاریه دادگاه برای تحقیق درباره حمله ۶ ژانویه متهم شناخته شده است.

از سوی دیگر شبکه سی ان ان گزارش داد استیو بنن تا زمان برگزاری دادگاه آزاد خواهد بود.

بنن ۶۷ ساله به دلیل امتناع از حضور در دادگاه و ارائه شواهد خود متهم به توهین به کنگره شده و مجازات آن حداقل یک سال زندان و پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه نقدی است.

 بنا بر گزارشها، ترامپ به دنبال سنگ اندازی در اقدامات کمیته تحقیقات کنگره در پی ارتباط وی با حوادث و شورش‌های روز ۶ ژانویه است. رییس جمهور سابق آمریکا به همکاران خود دستور داده به هیچ وجه با کمیته تحقیقات کنگره همکاری نکنند. 

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا