موافقت مجلس ملی ترکیه با تداوم حضور نظامی در جمهوری آذربایجان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، پارلمان ترکیه با تمدید حضور نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان برای یک سال دیگر، موافقت کرد. مجلس ملی ترکیه، در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ به نیرو‌های مسلح این کشور اجازه داد تا به مدت یک سال نیرو‌های نظامی ترکیه را به جمهوری آذربایجان اعزام کنند.

کد خبر : 6985
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 7:02
موافقت مجلس ملی ترکیه با تداوم حضور نظامی در جمهوری آذربایجان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، پارلمان ترکیه با تمدید حضور نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان برای یک سال دیگر، موافقت کرد.

مجلس ملی ترکیه، در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ به نیرو‌های مسلح این کشور اجازه داد تا به مدت یک سال نیرو‌های نظامی ترکیه را به جمهوری آذربایجان اعزام کنند.

ریاست جمهوری ترکیه نیز طی روز‌های اخیر با تقدیم طرحی به مجلس این کشور خواستار تمدید استقرار نیرو‌های ترکیه در جمهوری آذربایجان به مدت یک سال دیگر شد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری ترکیه، مرکز مشترک در قره باغ که از سوی نیرو‌های مسلح ترکیه و روسیه و بمنظور نظارت بر آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکیل شده است، با موفقیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

براین اساس، ترکیه از طریق این مرکز مشترک به امنیت منطقه و ایجاد اعتماد بین طرفین کمک خواهد کرد.

از همان ابتدای جنگ دوم قره باغ، ترکیه اقدام به حمایت از جمهوری آذربایجان کرد تا بتواند از تمامیت ارضی بر اساس قوانین بین‌المللی و حقوق حاکمیت مشروع دفاع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود