موافقت مخبر با عرضه مستقیم ۳ قلم کالای لبنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدرضا بنی طبا گفت: در پی درخواست این انجمن، مبنی بر عرضه مستقیم و همچنین قرار دادن سه قلم کالای لبنی شامل تخفیف در سبد کالای دهک‌های محروم، این موضوع مورد موافقت معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت. وی اضافه کرد: در پی درخواست وزیر

کد خبر : 9073
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 21:15
موافقت مخبر با عرضه مستقیم ۳ قلم کالای لبنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدرضا بنی طبا گفت: در پی درخواست این انجمن، مبنی بر عرضه مستقیم و همچنین قرار دادن سه قلم کالای لبنی شامل تخفیف در سبد کالای دهک‌های محروم، این موضوع مورد موافقت معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در پی درخواست وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت ۱۰ درصدی سه قلم خاص از محصولات لبنی شامل شیر کیسه‌ای، پنیر یواف و ماست یک و نیم لیتری، شرکت‌های لبنی اقدام به تولید این محصولات با قیمت توافقی کرده اند.

سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی ادامه داد: قرار بود ۵ درصد از این کاهش قیمت را شرکت‌های لبنی و ۵ درصد دیگر را خورده فروشی‌ها از سود خود کم کنند.

بنی طبا گفت: باوجود این که کارخانجات لبنی به این توافق عمل کردند و محصولات عنوان شده را با کاهش ۵ درصدی قیمت تولید کردند، اما خرده فروشان حاضر به کاهش ۵ درصدی سود خود و عرضه این محصولات نشدند.

وی افزود: در همین راستا انجمن فرآورده‌های لبنی طی نامه‌ای این موضوع را به معاون اول رئیس جمهور ‏، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت اعلام کرد.

سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی گفت: این انجمن از معاون اول رئیس جمهور خواست تا دستور دهد شرایط عرضه مستقیم این کالاها در میادین میوه و تره بار و همچنین قرار گرفتن آن‌ها در سبد کالای دهک‌های محروم قرار گیرد

وی افزود: این موضوع اکنون مورد موافقت معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته، طی نامه‌ای از وزارت جهاد کشاورزی خواسته اند که شرایط عرضه مستقیم و همچنین قرار گرفتن این محصولات در سبد کالای دهک‌های محروم قرار گیرد.

بنی طبا گفت: انجمن لبنیات این آمادگی را دارد که در زمان فراهم شدن شرایط بلافاصله محصولات را عرضه کند.

وی افزود: با توجه به این که خورده فروشی‌ها عرضه این محصولات را قبول نکردند بخشی از تولیدات لبنی به کارخانجات مرجوع شدند و از بین رفتند که امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

برچسب ها :

ناموجود