مورد عجیب دعوای بزرگ روبیکا و گوگل پلی !

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، بر اساس آنچه زومیت سایت تخصصی حوزه فناوری نوشته ، کافه بازار نسخه قدیمی تر روبیکا را در لیست محصولاتش قرار داده و مخاطبان می توانند آن را آپلود کنند. ورژنی که از سوی گوگل با تهدید امنیتی هم روبرو نشده است . اگرچه روبیکا به طور مشخص به گوگل

کد خبر : 64071
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اکتبر 2022 - 2:16
مورد عجیب دعوای بزرگ روبیکا و گوگل پلی !

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، بر اساس آنچه زومیت سایت تخصصی حوزه فناوری نوشته ، کافه بازار نسخه قدیمی تر روبیکا را در لیست محصولاتش قرار داده و مخاطبان می توانند آن را آپلود کنند. ورژنی که از سوی گوگل با تهدید امنیتی هم روبرو نشده است .

مورد عجیب دعوای بزرگ روبیکا و گوگل پلی !

اگرچه روبیکا به طور مشخص به گوگل پلی برای ایراد امنیتی گرفته شده پاسخ داده بود و وزارت ارتباطات در بیانیه ای اعلام کرد گوگل با نقض قوانین بین المللی و در اقدامی سیاسی گوگل پلی را حذف کرده و به توضیحات صریح روبیکا پاسخ هم نمی دهد اما وزارت ارتباطات تمام قد از اپلیکیشن ایرانی حمایت می کند ، گروهی از کارشناسان داخلی از این می گویند که در پروتکل های اعلامی جدید از سوی گوگل شاخص ها طوری تغییر کردند که در آپدیت های جدید روبیکا ، این شاخص های مد نظر پاس نشده است. ادعایی که روبیکا آن را رد می کند و اتهام بدافزار بودن و باگ امنیتی را که گوگل به آنها زده را رد می کند.

مورد عجیب دعوای بزرگ روبیکا و گوگل پلی !

تصمیمی که به خاطرش روبیکا از فهرست گوگل پلی حذف شده و عجیب تر اینکه در ساعات اولیه حذف از گوگل حتی مایکت فروشگاه ایرانی فروش نرم افزار که خود بخشی از سهامش به همراه اول ارتباط دارد هم چون پروتکل های امنیتی اش از گوگل ساپورت می شد ، دسترسی به روبیکا را مسدود کرده بود!

بخش عمده دسترسی به اپلیکیشن ها بر اساس نسخه سیستم عامل های اندرویدی است که توسط گوگل ساپورت می شود .

بیشتر بخوانید :

۴۱۴۱

برچسب ها :

ناموجود