موفقیت مستند صداوسیما در جشنواره آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز : این مستند که به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در جشنواره The Archaeology Channel International Film Festival (TAC) راه یافته بود، دو جایزه «دیپلم افتخار بهترین روایت» و «دیپلم افتخار بهترین مستند الهام‌بخش» را کسب کرده است. ماموریت این جشنواره به نمایش گذاشتن تنوع شگفت‌انگیز فرهنگ‌ها در جهان، در گذشته

کد خبر : 148924
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 می 2023 - 14:00
موفقیت مستند صداوسیما در جشنواره آمریکایی



آفتاب‌‌نیوز :

این مستند که به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در جشنواره The Archaeology Channel International Film Festival (TAC) راه یافته بود، دو جایزه «دیپلم افتخار بهترین روایت» و «دیپلم افتخار بهترین مستند الهام‌بخش» را کسب کرده است.

ماموریت این جشنواره به نمایش گذاشتن تنوع شگفت‌انگیز فرهنگ‌ها در جهان، در گذشته و حال و کنکاش جایگاه کنونی انسان در تاریخ و جهان معاصر است. این جشنواره هدف خود را ارتقا و نکوداشت گونه مستند تاریخی و تولیدکنندگان محتوا در این حوزه قرار داده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کانال باستان‌شناسی (تاک) ۱۷ تا ۲۱ ماه مه در شهر یوجین، ایالت اورگان آمریکا برگزار شد.

مستند پرسپولیس ـ شیکاگو درباره ماجرا‌های الواح هخامنشی در حدود ۹۰ سال پیش است که طی آن برخی محققان آمریکایی از دانشگاه شیکاگو به منظور مرمت و مطالعه نوشتار‌های حک شده بر روی یکسری از این الواح تخت جمشید به ایران می‌آیند و آن‌ها را به آمریکا می‌برند، اما باز نمی‌گردانند.



منبع

برچسب ها :

ناموجود