نامزد پیشنهادی امارات برای ریاست اینترپل به شکنجه متهم شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین، برخی از اتباع انگلیسی که در امارات عربی متحده زندانی بوده اند، «احمد ناصر الریسی» را که برای ریاست پلیس بین الملل (اینترپل) نامزد شده است، به نظارت بر شکنجه فیزیکی زندانیان در امارات متهم کردند.

دو مرد انگلیسی که پیش از این برای مدتی در امارات زندانی شده بودند، در تلاشند تا مانع از آن شوند که یک مقام ارشد اماراتی به عنوان رئیس آینده پلیس بین الملل منصوب شود. آن‌ها وی را متهم می‌کنند که شخصاً در دستگیری و شکنجه شان مداخله داشته است.

متیو هجز، یک فرد دانشگاهی که به مدت هفت ماه در امارات زندانی بود و علی عیسی احمد، یک طرفدار فوتبال که به جرم پوشیدن لباس تیم فوتبال قطر در دبی بازداشت شده بود، سرلشکر «احمد ناصر الریسی» را به نظارت بر بازداشت و شکنجه فیزیکی خود متهم کرده اند.

احمد با بیان این که به فرمان شخص احمد ناصر الریسی تحت شکنجه و آزار قرار گرفته است، افزود: هنوز آثار جراحت‌هایی که بر اثر این شکنجه‌ها بر بدن من ایجاد شده، قابل مشاهده است.

رادنی دیکسون، وکیل این دو تبعه انگلیسی گفت: ناصر الریسی بر زندان‌های امارات ازجمله بر فعالیت افرادی که به شکنجه زندانیان می‌پردازند، مانند نگهبانان و بازپرس ها، نظارت دارد. همه کار‌ها تحت نظر وی انجام می‌شود. اینترپل نمی‌تواند چنین چیزی را قبول کند.

متیو هجز گفت: ناصر الریسی کاملاً مسئول شکنجه‌هایی است که انجام می‌شود. پیامی که نامزد شدن وی به همراه دارد این است که نه تنها شما می‌توانید چنین کاری انجام دهید و از تبعات آن رهایی یابید، بلکه به شما جایزه هم داده می‌شود!

ناصر الریسی، یکی از دو نامزدی که آمادگی خود را برای ریاست اینترپل اعلام کرده اند، برای مدت طولانی بازرس کل وزارت کشور امارات بوده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا