نشست سه جانبه مکزیک، آمریکا و کانادا درباره توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات مکزیک، کانادا و آمریکا در یک نشست سه جانبه که به میزبانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن برگزار شد، متعهد شدند که تلاش‌های خود را برای هماهنگی‌های بیشتر در زمینه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، قاچاق اسلحه و توسعه مشترک اقتصاد به کار گیرند.

جو باید در خصوص این نشست در صفحه توییتر خود نوشت: «روز پنجشنبه من میزبان جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در اجلاس رهبران آمریکای شمالی بودم. ما متعهد به ارائه آینده‌ای بهتر برای مردم و برقراری رفاه، پایداری و امنیت شدیم.»

به گفته وزارت امور خارجه مکزیک، در بیانیه نهایی این نشست سران سه کشور توافق کردند که به دنبال رویکردی هماهنگ برای حل موضوع قاچاق غیرقانونی اسلحه به مکزیک باشند. مسائل مرتبط با فناوری، توسعه اقتصادی، زنجیره تامین و رقابت در بخش‌های اولویت‌دار نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

 تلاش‌های مشترک در زمینه اقدامات اقلیمی، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، همه‌گیری کرونا، حفاظت از قربانیان قاچاق انسان، عدالت نژادی و برابری اجتماعی در آمریکای شمالی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عبارت بوده است.

در حاشیه این نشست، جو بایدن دیدار‌های جداگانه‌ای با ترودو و لوپز برای گفتگو درباره روابط دوجانبه با کانادا و مکزیک داشت. گفتنی است که آخرین نشست سه جانبه سطح بالا بین این کشور‌ها در سال ۲۰۱۶ به میزبانی کانادا برگزار شده بود که طیف گسترده‌ای از مسائل را در آن بررسی کردند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا