نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار شد

نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA)، با حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. به گزارش ایسنا، نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA)، عصر روز گذشته با حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی علیزاده برگزار شد. محمدرضا مجیدی، دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در این نشست، به ارائه گزارشی در

کد خبر : 87972
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 ژانویه 2023 - 15:02
نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار شد



نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA)، با حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA)، عصر روز گذشته با حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی علیزاده برگزار شد.

محمدرضا مجیدی، دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در این نشست، به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت کمیته های تخصصی APA  در سال ۲۰۲۱ پرداخت.

آسومان اردوغان رئیس گروه پارلمانی ترکیه در APA  نیز در ادامه این نشست، توضیحاتی را در خصوص اجلاس کارگروه اسناد پایه که در اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی ترکیه برگزار شده بود، ارائه کرد و در جریان آن کشورهای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پیرامون چگونگی فعالیت‌های این کارگروه پرداختند و بر ضرورت بهره‌مندی از نظرات نخبگان و کارشناسان در انجام اصلاحات در این اسناد تاکید کردند.

همچنین در پایان، عضویت شبکه پارلمانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، کنگره بین المللی نمایندگان پارلمان (IPC) و پارلمان عرب به عنوان سازمان ناظر در مجمع مجالس آسیایی تایید شد و سازمان القدس از درخواست عضویت خود به عنوان ناظر انصراف داد.

در این نشست، معصومه پاشایی بهرام، محمدمهدی زاهدی، غلامرضا نوری قزلجه و جلیل رحیمی جهان آبادی از اعضای گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA نیز حضور داشتند.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود